En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

lördag 16 mars 2013

Skuggan av mitt forna jag?

Jag måste gaska upp mig, ta mig i kragen, samla mod och börja kämpa!
Jag är ju ganska snäll i min framtoning, tror jag i alla fall.
Men själv har jag alltid haft en bild av att jag varit lite bitchig och jag har gillat det. Att jag går omkring och är mycket tuffare än vad jag kan verka och att jag för en del är riktigt dåliga nyheter när jag dyker upp är något jag gillar.
Men när man ligger så här kraschad och åker på en snyting så fort man reser sig så känns det lite svårt att vara tuff.
Men jag kommer igen.
Jag ska nog kasta lite läskiga skuggor omkring mig och störa lite mera!



16 kommentarer:

  1. Tror inte du är den som ger upp i första taget och man kan kasta långa skuggor som skrämmer både en och annan..
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag jobbar på det! Kram ♥

      Radera
  2. Svar
    1. Och tack för din kommentar på förra inlägget ♥

      Radera
  3. Du bara vilar ju upp dig lite. Vänta bara vad du ska bli stökig när du är tillbaks ;)
    Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha!! Eller moahahaha kanske jag skulle säga?
      Kram :)

      Radera
  4. Du är ju det snällaste som går i ett par fula tofflor och en skogshuggartröja....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmmm, men du såg min skugga va? Visst gjorde du??

      Radera
    2. Skugga är ett mörkare område som kan observeras bakom en ogenomskinlig eller endast delvis genomskinlig kropp av något slag som helt eller delvis skymmer en ljuskälla, till exempel solen. En snittyta genom det skuggade området visar en tvådimensionell figur i form av en mörkare siluettform som liknar det skymmande objektet. Den kan observeras till exempel på en vägg eller på marken

      n skugga kan ses som bestående av två delar, kärnskuggan (umbra) och halvskuggan (penumbra). Detta gäller under förutsättning att ljuskällan som skapar skuggan inte är punktformig, utan har en synlig utsträckning, sedd från den plats där skuggan faller. Perfekt punktformiga ljuskällor finns egentligen inte i sinnevärlden, men stjärnor brukar betraktas som sådana, eftersom det ända tills helt nyligen har varit omöjligt att från jorden urskilja att en stjärna har en utsträckning.
      Andra typer av skuggor [redigera]

      I överförd bemärkelse används ordet vid annan form av strålning, exempelvis radioskugga för en plats där radiosignaler är skymda, av exempelvis ett berg, och inte kan mottagas.

      Det behöver inte heller röra sig om strålning; uttrycket regnskugga beskriver situationen i ett område som ligger i lä av en bergskedja och därför får mindre nederbörd än normalt för regionen, och uttrycket trafikskugga kan användas om ett läge i en vägkorsning där ett större fordon skyddar ett mindre från mötande eller korsande trafik (som visserligen inte kan ses, men som heller inte kan utgöra en fara eftersom den tillfälligt stoppas av det större fordonet).

      En annan användning av ordet är som benämning på något som efterliknar den förmörkande effekten av en skugga, dvs. man färgar någonting mörkare så att det ser ut som om det var

      för att fatta mig kort..Ja...jag såg din skugga.

      Radera
    3. Aj-aj-aj! Knäppskaft ;)

      Radera
  5. Haha, helt underbar bild! :)

    SvaraRadera
  6. Med tanke på hur min hund ser ut....undrar hur hennes skugga blir?? o_O

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vill vi se!! En raggsocksskugga ;)

      Radera
  7. Klart du kommer på banan igen - du är ju Lippe!
    Dessutom ska du simma vid berget igen :-) KRAM

    SvaraRadera