En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

fredag 15 mars 2013

Förbaskat!

Tänkte mig inte för igår utan skulle flytta på kattlådan och det small till i ryggen. Nu har jag legat här i ett dygn och bara hatat allt. Jag har en remiss till ryggkirurgen på gång för så här kan jag inte ha det längre. Jag vill ha ett liv! Men läkaren som skrev remissen sa att hon inte trodde att de skulle ta emot mig ens....inte den här gången heller, för skruvarna sitter där de ska och benläkningen är god!
Och det ska jag väl vara glad för kanske.
Men syns det inget på röntgen så finns det liksom inte.
Syns inte - finns inte!!

Men det är piss att inte kunna vara uppe och göra något. Skulle försöka laga lite mat men kroknade redan innan jag satt på spisen.
Så nu står sonen där ute i köket och lagar mat för andra gången idag.
Det blir panerad fisk och potatis med "hitte-på-sås".
Nåväl, ungarna blir duktigare och duktigare på att laga mat.

15 kommentarer:

  1. Tsss, vilket elände bara för att slippa laga mat. ;)
    Och rensa kattlådan...

    SvaraRadera
  2. Men är det nåt nytt fel då? Bra att ungarna lagar mat iaf! Ha en bra helg trots allt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet i sjutton vad som hänt! Det är det jag vill ha hjälp med att ta reda på för då vet jag ju hur jag ska gå vidare. Trevlig helg till dig också! :)

      Radera
  3. Sicket elände. Hoppas att de kommer att titta på dig ändå, även om röntgen säger att inget syns.

    SvaraRadera
  4. Du har ju duktiga killar som tur är!
    Men det där med inte syns... Nä, men ont gör det. Klart du ska till ryggkirurgen.
    Kram och ha en bra helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läkaren sa: - Det är inget fel på din rygg, du har bara ont! Ha en bra helg du också!

      Radera
  5. Inget ont som inte har något gott med sig.. och sån där hitte-på-mat brukar inte vara dumt.
    Men helt klart är det inte bra och då Måste du bara få hjälp, annars är dom ju helt idiotiska !!
    Hoppas helgen blir någorlunda för dig..KRAM ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det blev urgott! Kramar tillbaka ♥

      Radera
  6. Tummen upp för händiga ungar och hittepå-såser!

    Tummen ner för att bära pissiga kattlådor (VET, för jag fick köra vår här på en säck-kärra ut häromdagen när den skulle storstädas och ingen här hemma fanns "tillgänglig"....Ont aj satan och dessutom gick den isär när jag skulle försöka lyfta, så sand och skit ramla ut på hallgolvet...INTE kul alls! Var så sur hela den dagen sen så alla undrade hur man kunde bli så sur för lite "kattskit"!?!?!? Dom skulle bara veta..)

    Tummen JÄTTEMYCKET NER för "ontet som inte syns" för det "finns ju inte"!?!?!? Väl!?!?!? Garghhhhh!!!

    Hoppas det löser sej Lippe. Det är inte rättvist.
    Kram
    Jison

    SvaraRadera
  7. Ja, du om någon förstår ju. Och jag förstår precis att man kan bli sur när saker går åt pipsvängen för att ryggen inte är med!
    Kramar tillbaka!!

    SvaraRadera
  8. har varit med om liknande. På min MR har det synts en liten utbuktning men inte tillräckligt stort för att kallas för diskbråck har läkarna sagt. Men nu äntligen har jag fått göra en diskografi och då visade det sig att disken är trasig och läker åt alla håll och kanter. Det är därför som disken inte har kunnat buktat mer än den gjort...
    Blir sååå himla trött på att sjukvården inte tar en på allvar och att de förstår att det är vi som lever med ryggeländet som vet hur det är. Jag kände igår, när min läkare satte en prio3 på min remiss till steloperation, att han skulle få låna min rygg en vecka så ska vi se på prioritering :p
    Fortsätt kämpa Lippe!! Kramiz Ankan

    SvaraRadera
  9. Du borde följa med mig till Helsinki...

    SvaraRadera
  10. Samma sak har hänt med mig med. Då kan jag inte ta med ur sängen och soffan själv, kan inte till badrummet eller stå rakt upp. Min sambo måste vara hemma från jobbet. Sista gången fick jag ringer ambulans för att jag kunde inte stå ut med smärtan. När jag var på sjukhuset frågade jag om de kunde göra en MR direkt så de kunde se vad det är som händer. Vad tror du svarat var?

    Vet fortfarande inte vad det är som händer. Efter jag har själv kollat upp lite på nätet har jag kommit fram till diskbråck, kraftig ryggskott eller en nerv i klam.

    SvaraRadera