En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

söndag 23 september 2012

Same, same but different?

Upptäckte ikväll att jag hade punka på bilens vänstra bakhjul. 
Åkte och hämtade sonen och sedan till macken för att fylla på luft.
- Kolla, säger sonen, det sitter en skruv i däcket!
- Jäklar, svär jag, jag hoppades att det skulle vara något jag inte behövde åtgärda. Nu blir det gummiverkstaden direkt efter jobbet imorgon!
- Det kunde vara värre, försöker sonen trösta, det kunde varit en käpp i hjulet!

Vad mig anbelangar är det lika illa med en skruv i däcket som en käpp i hjulet!!

(dessutom sa jag inte jäklar utan något helt annat)

7 kommentarer:

  1. Mycket märkligt hade det varit, men det hade varit att föredra för det hade inte gett punka...

    SvaraRadera
  2. Är det dääär den är. Som jag har letat. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är inte den enda som kan ha varit här och tappat en skruv ;)

      Radera
  3. Rolig son, men det hjälper ju inte mot hjuleländet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Näe, men det är ju bra att han kan vara lite rolig mitt i eländet...

      Radera