En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

torsdag 30 augusti 2012

Värsta högsta vinsten, liksom, på Vadstena Folkhögskola!


Kolla det där vita huset med tornet! Det är Vadstena Folkhögskola och där börjar min son imorgon! De röda längorna till vänster är internatboendet och vattnet utanför är Vättern! 
Han ska pendla till att börja med för det fanns inga rum lediga nu men vi är så glada ändå!
Han fick kontakt med dem vid fyra och klockan fem ringde de och sa att han får börja imorgon!!
Utan intervju eller något krångel, bara rätt in liksom! Nu sover han hos goda vänner som bor i Vadstena och imorgon går han dit! 
Lippe lycklig och Beta-sonen också ♥

16 kommentarer:

  1. Ser ut som en sagostad! Vad roligt för sonen att få börja där.

    SvaraRadera
  2. Underbart vackert, min dotter går på Lunnevad och omgivningarna där är inte dumma de heller......

    Kärlek

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lunnevad? det är ju här i trakten! Och jättefint!

      Radera
  3. De fkesta folkhlgskolor verkar ligga så vackert. Kanske därför alla trivs!/Ezter mitt i natten.

    SvaraRadera
  4. Där hade jag lätt kunna satt mig i skolbänken igen! Superfint! Vad ska han läsa? Stort grattis till både son och mamma!! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kärnämne plus lite andra kurser som visar sig efter tidens gång

      Radera
  5. Kul! Är det en liten badsjö de har där på internatgården? Härligt med ett kallt vätterdopp på morgonkvisten! Vad ska han läsa?

    SvaraRadera
  6. Än en gång stort grattis. Vilken miljö. Vem skulle inte vilja gå i skolan där

    SvaraRadera
  7. Jag blev alldeles gråtfärdig när min dotter kom in på sitt förstahandsval i gymnasiet. Som hon kämpat. hon har det svårt i skolan. Men nu är hon inne och har ett brinnande intresse som jag hoppas skall ta henne dit hon vill. Och här sitter jag och bara ler.

    En fin lördagönskar jag dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår känslan! Bra kämpat av dottern!

      Radera
  8. Vad är det stora vattnet för nåt då?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det stora vattnet är Vättern!

      Radera
    2. Fatta ja väl. Försökte bara vara lite rolig. :P

      Radera