En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

torsdag 21 juni 2012

Trodde du att det var fixat??

Regeringen hävdar fortfarande att ingen som är sjuk behöver lämna sjukförsäkringen.
Jo, tjena!
Hur tror ni Marita firar midsommar?

Inte%20nog%20d%C3%B6dligt%20sjuk%20f%C3%B6r%20sjukers%C3%A4ttning


Jag blir så arg! 
Och det är iofs bra för då får jag energi att fortsätta engagera mig i att verka för en fungerande sjukförsäkring.
Tar lite ledigt över helgen men sedan är det bäst att de hukar sig igen, de där som tror att de har gjort en fungerande sjukförsäkring!

9 kommentarer:

  1. Ta det lugnt nu i helgen! Glöm inte andas ;) Trevlig midsommar på dig! (Ja, vi ska till husvagnen, därför inlägget skulle kommit upp i morgon)

    SvaraRadera
  2. Mitt fulla stöd som kämpar för en bättre sjukförsäkring! Heja på!
    Och glad midsommar!

    SvaraRadera
  3. Fattar inte hur de vågar göra dig så arg. Bäst dom passar sig!! Du kan ge svar på tal!!

    SvaraRadera
  4. Dom vet inte vem dom har att göra med... ;-)

    SvaraRadera
  5. Ha en skön midsommar och samla krafter. Sen får de huka när du kommer i full blås

    SvaraRadera
  6. Ha nu en lugn och skön midsommar och samla dina krafter! Du är fantastiskt!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Skäms på sig "fula" människa.
    Vila så du orkar fortsätta kämpa om det som ligger dig så varmt om hjärtat.
    Ha´ nu en skön midsommar vännen
    Kram ♥

    SvaraRadera
  8. Önskar dig en trevlig helg! :)

    SvaraRadera
  9. Bra jobbat Lippe, det vet du! Jag lade ju allt mitt krut på att starta en fungerande Smärt och Patientförening, lyckades nästan om jag inte själv bränt ut mig. En fungerande och human sjukförsäkring är ett måste och när man inte kommer längre och hamnar i det läget som Lilla Frun är i, så måste man även kunna få en likadan human förtidspension. Även där är det helt åt helvete.

    Fast jag har sista tiden mött på vanligt folk (inte politiker) som haft den helt bakväda tanken at producerar man inget i samhället så kan man inte heller förvänta sig så mycket????!!!!. Tänker inte gå in på några längre utläggningar om vad ett socialt och liberalt samhälle egentligen går ut på, vissa förstår, andra inte!

    Ha det så bra som det bara går och var rädd om dig på alla vis!
    Kram ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera