En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

lördag 12 maj 2012

En gång blev det två gånger och resultatet från datormografin!

Har precis kommit hem från ett andra besök på sjukhus för dagen, den här gången regionens andra mot i morse. 
Fick magkramperna från helvetet och var helt övertygad om att nu var slutet nära. Stackars Super-Snälla-Silver-Syster fick köra - igen! Väl där fick jag dricka bedövningsmedel och svälja lite smärtdödarpiller. 
Nu är det bättre men fortfarande mycket jobbigt. 
De trodde att det är magsåret och IBS:en som skapar problemet så nu blir det mera piller och mera soppa.
Men det bästa av allt!! Det fanns inga farliga saker i tjocktarmen!!! Doktorn kunde redan se svaren och det fanns lite fickor men inget konstigt!
Jag har inte några tumörer!!!
Så ont som fan men glad går jag och lägger mig och hoppas på att jag får några timmars sömn iaf.

19 kommentarer:

  1. Jätteskönt att höra! Hoppas du lyckades få några timmars sömn!

    SvaraRadera
  2. Halleluja moment ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  3. Så himmelens skönt med ett sånt besked ♥

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att du kan slappna av. Hoppas nu att det magonda ger sig också. Ta det lugnt och krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad skönt! Men fy så jobbigt du har ändå. Hoppas det blir bättre snart. Kram

    SvaraRadera
  6. Hurra för det!! Tarmfickor kan för all del göra jävulusiskt ont om det blir inflammerade men de borde ju sett tecken på sådant när de kikade?
    Hoppas pillren hjälper och att du snart slipper ontet! *KRAM*

    SvaraRadera
  7. Du kände alltså att du ville prova det andra sjukhusets service också? ;)

    SvaraRadera
  8. Skönt. Men IBS kan vara eländigt, jag vet, för det har jag haft sen jag var 19 år och det är väääldigt många år sen nu. Ibland högg det så kroppen vek sig utan att man kunde göra något åt det. Och ingenting hjälper, jo, kanske lugn och ro. Fast jag har hört att det finns piller numera. Förr kallade man IBS för "colon irritabile" för man trodde att det bara var tarmen som var i olag, men nu har man tydligen kommit på att det är hela systemet, boweln, som krånglar. Goda tips från många års erfarenhet, nja, jag vet inte, men något som jag tyckte var gott att dricka var pepparmyntste, det liksom lättade på trycket.
    Hoppas helgen blir lugn!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. Jag är glad för dig att du fick bra besked om tarmen. Hoppas du får bra hjälp för magen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att du mår bättre idag. låter inget vidare attt ha så ont.

      Nu har jag äntligen fått op. foten. det gjordes igår och allt gick bra.

      kram

      Radera
  10. Men vännen.........kom hir får jag ta hand om dig!! KRAMKRAM

    SvaraRadera
  11. När inte magen är i ordning blir allting besvärligt. Hoppas det bättre snart!

    SvaraRadera
  12. Hoppas du är bättre idag!
    Skönt trots allt att veta att "inget är fel".
    (Du skulle nog inte ätit den där köttfärsbiffen...)
    Kram!!

    SvaraRadera
  13. Magen är jäklig när den vill! Men skönt att det inte var nåt värre, även om det var illa nog! Kram!

    SvaraRadera
  14. Skönt att höra att det inte var några tumörer, hoppas att du snart slipper all smärta.
    Kramar

    SvaraRadera
  15. Åh vad skönt Lippe att du inte har tumörer. Men den där skitbakterien verkar inte ett dugg kul.

    SvaraRadera
  16. Åh, vad skönt att du inte har något allvarligt fel i tarmen.
    Måtte det onda försvinna nu också!
    Kram

    SvaraRadera