En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

måndag 9 april 2012

Så gick det på SOLROSUPPROPET i Norrköping!

Trettiofem seekunder in i inslaget kan ni se hur det såg ut på SOLROSUPPROPET i Norrköping! 
http://svtplay.se/v/2767009/ostnytt/9_4_18_10
Det var kallt och blåsigt men vi som var där var varma och goa!
Vi fick ihop lite över hundra namnunderskrifter så jag gissar på att det var runt hundra där och lyssnade och deltog.  De stora städerna hade inte flera deltagare på sina manifestationer och snart återkommer jag med en teori och lite tankar om det.Vi fick stor uppmärksamhet från media som var där, både press, radio och TV var där och gjorde reportage och intervjuade.
Lippe är i kväll nöjd och trött!

7 kommentarer:

  1. Den teorin skulle jag vilja höra. För inte kan det bero på vädret. Inte om man verkligen brinner för något!!

    SvaraRadera
  2. Det är mycket folk inte orkar engagera sig i nuförtiden. Åtminstone inte på samma sätt som förr. jag tror ändå att det kommer bli förändringar i rätt riktning för tillräckligt många tycker illa om orättvisorna.

    SvaraRadera
  3. Lite känns det faktiskt så, som att människor har gärna åsikter, men när man ska engegera sig "på riktigt" blir det lite jobbigt...

    SvaraRadera
  4. Du är väl förtjänt av både vila och stolthet =)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Såg dig nog där i inslaget, synd jag missade din bil, bäst jag kollar igen senare! Jag är stolt över dig ♥

    SvaraRadera
  6. Saknar dig, väldens bästa Lippe!

    SvaraRadera