En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

lördag 14 april 2012

Är det inte det ena så är det det andra...

...sa kärringen när hon spydde blodblandat.
Jag har haft så förbaskat ont i magen i ett par månader. 
Ibland lite bättre och ibland mycket värre. 
Sista två veckorna har jag haft ständig värk och krampattacker som när de kommer sugit musten ur mig.
På nätterna vaknar jag av att  jag har kramp i magen och jag kan inte svälja vilket är jätteotäckt. 
Jag var akut på lasarettet förra söndagen och då fick jag rådet att öka medicineringen och söka hälsovårdscentralen. 
På HVC fanns inga tider och inte en chans att få hjälp före 4 maj men jag lyckades tjuta till mig ett blodprov för magsårsbakterien iaf och det blir klart tills på torsdag.
Men natten till idag var som vanligt full av kramper och tom på sömn. Vid fem i morse började jag spy upp blodblandat så klockan sju var jag på akuten igen. Där fick jag dricka bedövningsmedel och det hjälpte lite, skönt! 
En gastroskopi är beställd så jag hoppas det går undan för det här tar på mig.
Nu ska jag försöka sova lite medan bedövningen hänger i.
Men nu vet ni varför jag varit osynlig hos er, jag har bara inte orkat.



Helt normalt att längta efter och se fram emot en gastroskopi, eller?
Jag har gjort det förut och det är inget som skrämmer mig, man har varit med om värre, så att säga. 
Fast den här gången kanske jag vågar titta? 
Förra gången låg jag och knep ihop ögonen hela tiden.

19 kommentarer:

  1. Krya på dig. Vad jobbigt att ha ont i magen. Kram
    och du du har blivit utmanad av mig. Så gör den när du orkar.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men kära hjärtanens... Du ska ha hjälp NU! ♥

    SvaraRadera
  3. Men varför skickar de hem dig utan att gjort den där undersökningen så du får snabb hjälp?
    Hoppas det går snabbt bara nu för så där kan du ju inte ha det.
    Krya på dig Kramen

    SvaraRadera
  4. Usch och fy vad eländigt och jobbigt det låter. Hoppas du får den hjälp du behöver, så att du snabbt blir av med dessa obehag och kramper.

    Krya på dig och han en bra helg trots allt.

    Kramis! ♥

    SvaraRadera
  5. Men hur mycket ska du behöva stå ut med ? hoppas du får hjälp o att det fixar sej
    Kram Madde

    SvaraRadera
  6. Nej, vilket skit. Krya på dig!
    varm kram

    SvaraRadera
  7. Jag skickar sol och massa kramar.....hoppas det hjälper lite <3

    Kärlek.....Malla

    SvaraRadera
  8. Huvva. Stackars dig. Hoppas de hittar felet och åtgärdar det snarast.

    SvaraRadera
  9. Fattar inte heller varför de skickade hem dig efter en sån natt. Va??? Du borde krävt att få bli inlagd och övervakad. Trodde bara det var här vi hade ett slakthus som skickade hem patienter.

    Håller alla tummar och tår nu för att du ska bli bra snart = få vård

    Kramar om ♥

    SvaraRadera
  10. Men usch då din stackare, jag hoppas då du får hjälp snarast!

    Smärtstilllande kramar!

    SvaraRadera
  11. Nämen nu är det riktigt synd om dig! Självklart borde de gått ner och tittat på en gång! Gastroskopi är läskigt men samtidigt lite spännande.. Det är ju en rätt annorlunda upplevelse att se sin mage inifrån. Hoppas du får sova ordentligt och att det onda ger med sig snabbt som attan. Magproblem är ett elände! KRAM!!

    SvaraRadera
  12. Hoppas det ordnar sig och att du får en tid för gastron snabbt. Jag avundas dig inte eftersom jag också gjort en sådan undersökning en gång. Hoppas det hjälper att jag skickar några försiktiga kramar.

    SvaraRadera
  13. Trodde först du menade nånting helt annat med "flytande bedövningsmedel". Finns ju en hel affär som säljer sånt. :)

    SvaraRadera
  14. Man kan ju faktiskt få gjort en akut gastroscopi?

    SvaraRadera
  15. Uschamej, inte kul alls! Jag tror inte det hjälper att titta när du gör gastroskopin, för du måste ligga med huvudet nedåt så du ser i alla fall inte skärmen! (så var det åtminstone för mig) Avundas dig inte det minsta, gastro skrämmer mig, men det går i ju över ganska fort i alla fall!
    Lycka till. Hoppas du snart blir bättre!

    SvaraRadera
  16. Hoppas att du blir bättre snart.
    Kramen

    SvaraRadera
  17. Men alltså kära vän!!!!!!!!!
    Nu blir jag riktigt jäkla orolig för dej för det där är faktiskt inte alls bra!
    (som om du inte liksom skulle veta det redan..?!)

    DU gör jämt så mycket för alla andra, ställer upp för andra, på bloggar, på fejjan, för dina killar, och alldeles alldeles säkert på ditt jobb också!

    MEN DU DÅ??????

    Nääää, nu ÄR jag faktiskt riktigt orolig för dej!
    var rädd om dej...snälla!

    Massa kramar..
    Moj

    SvaraRadera
  18. Men FYYY vad jobbigt, som om du inte haft nog.. Gastroskopi är ju inte direkt kul, men det är snabbt överstökat och värre har man varit med om, som sagt.. Hoppas det blir snart!
    Ta det lugnt nu och stanna hemma från jobbet för bövelen! Stor kram till dig.

    SvaraRadera
  19. Urk, gastro är ingen höjdare. Drogad och med rör nertryckt i halsen är man inte så uppkäftig...milt uttryckt.

    SvaraRadera