En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

torsdag 22 mars 2012

Jag vann!!! Tror jag...

HA!!! Febern är väck och kvar är bara lite rester av sjukan.
Jag är tjock i skallen och hostar och blir slut bara jag reser på mig men jag känner att nu är det på gång åt rätt håll.
Jag nyser så att glasögonen far av skallen och hamnar i diskbaljan, då blev de rena.
Jag hör inte bilmotorn så varje gång jag stannat i en gatukorsning tror jag att jag fått motorstopp, då kan man låtsas att man har en motor som mår så bra, så bra!
Jag lägger plånboken i frysen, tömmer kaffefiltret i diskstället ist för i sophinken, känner ingen smak så sonen sköter kryddningen.
Svarar god dag yxskaft när folk pratar med mig.
Kan jag ha snorat ur några hjärnceller?
Kommer det att "växa ut" nya!
Strunt samma, jag vann!! Tror jag....

15 kommentarer:

  1. Det är så roligt att läsa dina inlägg!! Även om du är sjuk är humöret på topp!
    Lycka till med tillfrisknandet!! (heter det så?)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt!!! Även om det verkar finnas lite basilusker kvar ännu ...ve dom =)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Verkar som du är på bättringsvägen. :)

    SvaraRadera
  4. Haha! Jadå, när det "tjocka" i huvudet släpper så kommer minnet tillbaka. ;-))

    SvaraRadera
  5. Skönt! :) Hjärnceller är ändå så jobbiga.

    SvaraRadera
  6. Jag tänkte du kunde stå på stationen och vinka, både i morgon och på söndag!

    SvaraRadera
  7. Vad har jag missat nu medan livet rullat på i alldeles för snabb takt? Vad har du vunnit?

    SvaraRadera
  8. Du har vunnit, du vinner alltid vännen, förr eller senare :-) KRAM

    SvaraRadera
  9. Jag tycker du ska dra fördel av att "inte höra" allt..... ett bra tag framöver.
    Hoppas du är snart helt återställd .

    SvaraRadera
  10. Jag ska ta till mig tipset med glasögontvätten. Det är ju toppen att ta två flugot i en smäll, både diska och putsa brillorna :)
    Hoppas att mållinjen åtminstone är i synfältet nu.Kram och krya på dig ytterligare så att du känner smaken på maten igen :)

    SvaraRadera
  11. det låter som om det håller på att ordna till sig!

    SvaraRadera