En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

fredag 9 mars 2012

Dumma rygg!

Igår fick jag krampelände igen.
Känner direkt när jag vaknar att det var något på G och tabletter och det vanliga hjälpte inte! 
Musklerna i ryggen och vaderna (?) slår sig ihop och  krampar och det gör jätteont samt att jag blir helt kraftlös, orkar knappt gå. 
Tryckte i mig piller och dregelsov nästan hela dagen. 
Nu har det blivit så två gånger den här veckan och jag har bara "jobbat" en dag! Känns skit!
I morse hade jag en plan, den stavas hämnd!
Iväg till gymmet och ge musklerna tillbaka för igår. Det gör skitont i början av träningen, ungefär som efter en muskeldödare, fast i alla muskler.
Jag klarade inte att köra hela programmet men det kändes som om jag fick ge igen lite iaf.
Nu känns det mera som träningsvärk och det kan jag leva med, vad har jag för val.
Blir nog en lugn helg, synd för jag hade tänkt att fira i morgon, riktigt superfira, för det är en speciell dag i morgon!!

14 kommentarer:

  1. Stackars Lippe! Kram och trevlig helg, hoppas den eländiga ryggen skärper sig!

    SvaraRadera
  2. Hand upp, fröken!
    Visst är det ettårsdagen!?
    Kram och god bättring.
    (Lite smygfirande måste du försöka orka med i alla fall.)

    SvaraRadera
  3. Hoppas det blir lite firande trots bråkig rygg! Fast mest hoppas jag ju att ryggen lägger av med dumheterna!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Verkar som ryggen tagit ut firandet i förskott och direkt satsat på baksmällan!?

    SvaraRadera
  5. Lider med dig... verkligen.... och ber till högre makter att jag inte har nåt liknande elände i mitt kroppas

    SvaraRadera
  6. Lider med dig att ha värk är jobbigt... kram

    SvaraRadera
  7. Låter jobbigt. Kan varmt bad hjälpa? Hoppas du kryar på dig så fort som möjligt!
    Jag kan också få hemska kramper i musklerna, mest ryggmusklerna. Kan knappast andas. Det har nog inte med diskbråckarna att göra. Jag brukar då också vreka i mig akutmediciner då. Det brukar ge sig lite efter ett par dagar och blir lite bättre för varje dag som går.
    Hoppas du orkar fira imorgon. <3

    SvaraRadera
  8. Tack allihopa!! Och Mångmamma har rätt; i morgon är det ett år sedan operationen!!!

    SvaraRadera
  9. Jag minns för ett år sedan.... det blir bra vännen, jag lovar!
    KRAM x 100000000000

    SvaraRadera
  10. Dum rygg. Fin, kämpande Lippe.

    SvaraRadera
  11. Ett år..men visst har det gått framåt??? Hoppas nu kramperna ger med sig och fira på nåt sätt kan du ju göra. Skulle gärna komma med tårta om du inte bodde så rackarns långt bort =)
    Kramen♥♥

    SvaraRadera
  12. Oj, har det redan gått ett år, tänk så tiden går. Men det har ju hänt massor för dig det här året eller hur? Hoppas du kan få fira lite i morgon, det är du värd.
    Själv sitter jag i soffan och har just ont i ryggen, fy fasen säger jag och då har jag bara haft det så här sedan i måndags. Kan inte ens tänka tanken att det skulle vara bestående eller långvarigt och att man måste stå ut.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Dumma rygg...och vader!
    Hoppas Du ändå kan fira lite grann och att solen skiner på Dej..och att ontet försvinner..NU!

    Massa kramar!
    Moj

    SvaraRadera