En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

onsdag 22 februari 2012

I väntans tider och kundkraft

Yngste är 25 mil härifrån och är förkyld med 40 graders feber nästan!
Han ska vara hos mamman då!
Att han fyller 19 år i höst har inte med saken att göra, han ska vara hos mammaaaaa!
Fast jag är tacksam för att hans flickväns far tog honom till läkaren.
Här hemma ligger brodern i samma sjuka och vandrar omkring som en zombie de korta stunder han är uppe.
Känner mig som jag bara väntar på en omgång för egen del!
Blir mycket vitlök, honung och magiska droppar för att motarbeta!
Bara att vänta och se hur det går!


Stup i kvarten ringer det telefonförsäljare och vill sälja el till mig.
- Jag är med i Kundkraft, säger jag.
- Jahaaaa! svarar de och samtalet avslutas!
Smidigt!

4 kommentarer:

  1. Prova Huldas taktik nästa gång, säg att du jobbar på socialförvaltningen, eller nåt sånt. :)

    Stackars sönerna...hoppas du slipper sjukan. Drick te på ingefära!

    SvaraRadera
  2. Tur sonen är i goda händer då! Fast det hade varit bättre han var hos dig!

    SvaraRadera
  3. Sjuka barn är sjuka barn oavsett ålder

    SvaraRadera