En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

söndag 8 januari 2012

Bärs i köket, choklad i vardagsrummet och medelålders bloggare

Snurrat omkring lite idag, ryggen är mycket bättre och svullnaden är i stort sett borta. Är öm över skruvarna och det gör ont från skruvarna ut i vänsterhöften. Annars känner jag mig lite på G igen.
Idag har det varit så vackert ute så att jag önskar att man kunde varit ute hela tiden ist för att springa ut och in.
Skulle sätta i nya batterier i kameran och ta "riktiga" bilder men batterierna var slut så det fick bli mobilkameran.















Men bli fääääärdig någon gång då!!!
Hungern slog till och eftersom jag lade rostbiff i vitlöksmarinad igår så var det ju bara att göra en gratäng. Tog alldeles för lång tid och spred under tiden härliga dofter i huset. Ändå hade jag förvärmt allt innan jag körde in det i ugnen!
Äntligen!!!!!

Sedan for jag till staden med Alfa-sonen för att handla lite. Nu har jag hittat "paletten" för färgerna jag vill ha i mitt kök när jag gör om!! På ölburkar!


Så då blir det "Tobleronereklam" i vardagsrummet och så blir det "ölburk" i köket!

I stadens nyöppnade Konsumbutik har vi fått våra första självbetjäningskassor så dessa var jag tvungen att prova och till sonens förtret även fota. Han tycker att jag är lite jobbig som fotar ölburkar och kassor i butiken.
- Du är som en jävla fjortis, suckar han!
- Jaaa, skrattar jag, fast egentligen så är jag en medelålders bloggare!!

Inte min son i bakgrunden! Någon annan stackars ungdom som drabbats av medelålderns blogghets!
Och när jag nu ändå är igång så måste jag tipsa på godaste glutenfria frallan, det ska vara den med vallmofrön på.
In i ugnen direkt från frysen på ca 50 grader tills den tinat.
Blir som riktig fralla!!





16 kommentarer:

  1. Jag är lite för feg för att ställa mig och fota sånt. Men ska ta mig i kragen och göra sånt i år - det får bli mitt nyårslöfte

    SvaraRadera
  2. Vet hur det är när dottern ber mig att INTE fota bland folk ;) Men vadå... jag är över 45 och gör väl (nästan) vad jag vill.

    Nog för att vi fått lite snö idag så är det inte på långa vägar så mycket som ni har. Å sol också... Jag säger då det...

    SvaraRadera
  3. Blir så förbannad rent ut sagt!!! Ser ni mellanrummet mitt i inlägget? Det ska inte vara där! Syns inte på redigera, går inte att markera. Hela det här inlägget fick spelet och jag vet inte hur länge jag satt med det och fick ändra om. Dessutom hade Blogger sparat fyra stycken utkast av detsamma!
    Vet att det blivit så här någon gång tidigare och jag blir skogstokig!!
    Bara så att ni vet....

    SvaraRadera
  4. Blogger är värre än någonsin :-)
    Vi, medelålders bloggkärringar däremot, vi blir bara bättre! ;-)) KRAM

    SvaraRadera
  5. Coolt med öl färger:-) Nu har jag lagt till dig på min blogglista så tappar jag inte bort dig igen.

    Mina söner har flyttat hemifrån så jag kan vara precis hur pinsam jag vill.

    Kramen

    SvaraRadera
  6. Inget fel med din "inte riktiga" kameran. Min son skulle också tycka det är pinsamt om jag fotade här o där bland folk men han får tycka vad han vill :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Tror ölburksfärgsättningen kommer att bli hur bra som helst. Påminner lite om såna där gamla emaljerade plåtkärl. Vet du vad jag menar? Gräddbeigegula med en grön rand.

    Själv är jag feg som tusan när det gäller att ta foton. Måste skärpa mig för det är ju det jag uppskattar när andra bloggare lägger upp!

    SvaraRadera
  8. Ja, men vi kan ju inte lämna fritt åt 14-åringarna att blogga ensamma. Fram för fler medelålders bloggare, tycker jag :)

    SvaraRadera
  9. Oj, vad mycket snö det var hos dig!

    SvaraRadera
  10. Jag tror nästan medelålders bloggare är värre... He he! Men bara kanske..?

    Maten såg riktigt smaskig ut! :-)

    SvaraRadera
  11. Vilken resa du har gjort med ryggen...

    Ha en fin kommande vecka
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  12. Va haru snö......Fortsatt "skånsk" vinter här.
    Jag blev så hungrig av din bild och text så jag dreglade, haha.
    Fortsätt ta bilder du, jag har samma gnäll när dotera är med *L*

    Kärlek....Malla

    SvaraRadera
  13. Medelåldern är det nya fjortis!! Man går ju i barndom som det heter när man blir äldre. ;)

    SvaraRadera
  14. Fnissar lite åt din son och skriker rätt ut åt Märtas kommentar - Kockums-emaljerade-pryttlar!
    Allra, allra finaste av alla!
    Snötäckt har ni också.
    Började genast sakna mina gamla trakter lite, det var attans så vackert på vintrarna.
    Här är det bara gråttgråttgrått och yttepyttelite vitt.
    Var rädd om ryggen nu.
    Kram

    SvaraRadera
  15. Underbara snöbilder! Jag fottar, när, var och hur jag vill - döttrarna tycker jag ändå är pinsam so what. De får väl skriva en bok, precis Anna Wahlgrens dotter gjort...

    SvaraRadera