En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

söndag 4 december 2011

Nu är vi osams - på riktigt!!!

Förbaskade Blogger!!!
I två dagar har jag försökt snygga till min blogg men inget blir som jag vill!! Grrrr....
"Bilden kunde inte överföras på grund av interna fel??!!"
Det meddelandet får jag om jag försöker ladda upp en egen bild till bakgrunden, kan bara använda Bloggers egna och när jag gör det så ändras färger på text och annat också!
Börjar bli skapligt irriterad, vad då interna fel??
Någon som vet??
Fru Gårman - HJÄLP MIG!!!! Eller någon annnan......


13 kommentarer:

  1. Jag skulle ju ropa på Fru Gårman jag också, så ingen hjälp från mig tyvärr, men en KRAM :-)

    SvaraRadera
  2. Jag rör min bloggs utseende så lite som möjligt. Sist jag försökte eller då jag ändrade utseendet blev det bara kaos så ... tyvärr kan jag inte hjälpa dig.
    Men det finns alltid någon som kan när man frågar så: Lycka till!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag vågar inte heller pilla och testa för mycket. Tog evigheters evigheter att få till det

    SvaraRadera
  4. Det går att lägga in egna bakgrunder, men för att få det att fungera måste stl vara den rätta.

    När du väljer "överför bil" så står den här texten anående stl.

    "Du kan överföra en JPG-, GIF- eller PNG-fil som är upp till 300 kB.
    Om du vill ha en hel bakgrund använder du bilder som är
    1 800x1 600 eller större"

    Den här delen kan vara lite knepig, men det går om man är envis och lite tålmodig.

    När du väljer en av Bloggers egna bakgrunder så har varje bild sitt egna färgtema. Blogger ger dig även förslag på ett antal andra färgteman att välja på. Om det inte är vad du vill ha kan du välja ett eget.

    Brevid den lilla rutan där du ser vald bakgrundsbild finns en liten färgruta till höger med en pil "Huvudfärgtema". Klicka fram det färgtema som du vill ha, eller välj några av de föreslagna färgteman som finns in under.

    Du kan också gå in på fliken "avancerat" och ändra specifika element. Byta både font och färg efter tycke och smak. Så länge du inte tryckt på knappen "använd i blogg" så kan du pröva dig fram :)

    Även under fliken "avancerat" kan du behöva ta lite tid på dig.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Älskade Lippe, I'm back. Brev på väg! Kram

    SvaraRadera
  6. Jag försöker inte ens! Klarar det inte ändå!

    SvaraRadera
  7. Jag tycker också att det är svårt ibland att få till det som man vill. Men det kan lyckas också.

    SvaraRadera
  8. Du har redan fått ett bra svar - jag skulle också sagt att det beror kanske på bildens storlek.

    SvaraRadera
  9. Vill du absolut ha din egen bild som bakgrund? Annars kan jag hjälpa dej...
    Längst ner på min blogg (allraaaaa längst ner!) så har jag en massa länkar till sidor som har lite roliga bakgrunder...du kan ju kolla där om du hittar någon som passar?
    Och det där med att ändra text och färg och utseende sedan, det gör du bäst efter du valt bakgrunden...shit va jobbigt och skriva allt...Skrik på mej på facebook om du vill att jag ska hjälpa dej. Kan jag, så gör jag det gärna! Jag är ju "känd" för att exprimentera en del med bakgrunderna...Haha!
    Man ska väl va känd för nåt........

    Kram och lugn å fin nu!
    Moj

    SvaraRadera
  10. Jag är inte heller helt sams med Blogger!

    SvaraRadera
  11. Och jag vill också ha hjälp... Jag får inte till nåt alls....

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  12. Nu snöar det iaf och du har bytt bakgrund. Betyder det att du fått till det som du ville?

    SvaraRadera