En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

söndag 7 augusti 2011

Vuxenpoäng och applåder..

.. vill jag ha för idag har jag tvättat sedan arla morgon SAMT vikt och plockat in i skåp ist för att lägga i en hög som jag brukar!
Jag har även tokskurat badrummet, lagat mat, diskat och om jag orkar blir det en sväng med snabeldraken också!
Kan man få poäng för planerat arbete eller måste det vara utfört också??

18 kommentarer:

  1. Självklart får du både vuxenpoäng och applåder!
    Själv så har jag nog inte samlat en enda faktiskt, suttit i kalsongerna orakad och bloggat och läst på intressanta sajter i princip hela dagen!
    Fast nu ska jag sluta och laga middag till hela "gänget"!
    Tar nog lite med "snabledraken" jag med i köket, min ena Svärdotter är lite kinkig, hon gillar inte Corn Flakes mellan tårna. Snobbig jänta men helt okej!
    Ha en fortsatt fin dag/kväll!
    Kram ifrån Peter!

    SvaraRadera
  2. Man får först poäng under planerandet. När man sedan har utfört jobbet så dubblas poängen. Lätt som en plätt.....:-)

    SvaraRadera
  3. Applåder och visslingar från Småland. Jag har nyss vaknat i soffan... Katten sover fortfarande sen inatt?!! Var bara vaken en stund när klorna blev klippta...

    SvaraRadera
  4. Hej o tack för inlägget på min blogg=) Vad skönt att höra att du fått så pass bra hjälp iallfall trots din "dom" från början. Det glädjer mig att det finns läkare som är duktiga.... jag håller tummar o tår att du snart hittar ett passande jobb ochj att du fortsatt får må bra i framtiden!! Jag hoppas att min kirurg beslutar på en op för mig för att iallafall försöka få bort ischias smärtan i benet... tack ang vårt kök! det är en jätterolig renovering, men trisst att jag bara kan sitta o titta på o tala om för sambon hur jag vill ha det=)jag vill ju vara med.... men nästa sommar då hoppas jag på en smärtfri kropp;-) & då ska jag ta igen allt jag missat de senaste två åren!! Ha det gott/Cissi

    SvaraRadera
  5. Planerat arbete får man dubbla poäng för, eftersom när man väl utför arbetet så har man tänkt på eländet två gånger. Själv har jag kastat i dag. Massor med saker, så jag har fått kastpoäng idag :)

    SvaraRadera
  6. Klart det planerade ska vara med...det är ju tanken som räknas ;)

    SvaraRadera
  7. Vi gör vågen här hemma...en liten en för vi är bara två..men vi gör den många gånger....ok??

    ;-D/caja

    ps....kom gärna hem till mig och gör om det....

    SvaraRadera
  8. Jag har jättejättemånga vuxenpoäng...jag planerar och tänker att jag ska en himla massa gånger innan det verkligen blir gjort. :)

    SvaraRadera
  9. Tycker du borde få både vuxenpoäng och guldstjärna i kanten, definitivt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  10. du får hur många poäng som helst - både för utfört och tänkt arbete.
    så där mycket gör inte ens jag under en dag...
    kram och ♥

    SvaraRadera
  11. Den var bra! Massa med applåder! :)

    SvaraRadera
  12. Jisses, du blir väl inte liggande nu bara. Men jag är impad till tusen.
    Här gick tvättmaskinen hela helgen, alla lakan o handdukar skulle ju tvättas efter förra gänget och alla kläder. Så har vi ju lilla Noa här nu som måste tvättas efter hela tiden. Men jag får erkänna att kläderna ligger i korgen, lakan o handdukar är i skåpen.

    SvaraRadera
  13. Om man skulle få poäng för panerade arbeten, skulle jag nog vara både bestsellerförfattare, maratonvinnare och kanske t o m nobelpristagare.
    Men nu är jag ju som alla andra och har bara fastnat vid datorn de senaste två timmarna.
    Kanske skulle ta och börja röja i pappershögen, som jag TÄNKTE göra redan i...*harkel*...i..morse?
    Ok, ok...förra veckan!
    *harkel*
    Ja,ja, det var väl förra månaden!!
    Men jag tänkte iallfall!

    Ha en skön dag!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  14. Vad härligt att du kan drömma om vardagen i alla fall=)

    Du, strägnäs öppnar i morgon och jag är skitförbannad på ortopeden. Det är ett pisställe. PISS ställe

    SvaraRadera
  15. Planerat räcker!
    Någon måtta får det väl va?

    Kram på dej!

    SvaraRadera