En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

lördag 6 augusti 2011

Vadstena Tenn har fina tennsmycken

I Vadstena finns en tenngjutare som gör jättefina saker och smycken!
Jag fick besök av hans fru som är en varm och härlig människa som jag fått kontakt med genom Påskuppropet och hon hade som present med sig ett halsband. Det är jättefint och är ett ekollon i svart band. Helt min stil!! Jag hade det på mej första gången när jag gav mej ut på min Ålandsresa och fasen vet om jag klarat den utan!! Ekollon symboliserar nämligen uthållighet och styrka och det behövde ju jag på min resa!
Tack snälla Ninna för smycket och hälsa mannen att jag älskar det!!!
Smyckesserien heter NATUR-ligt:












Han gör även miniatyrer av historiska hus i Vadstena:



10 kommentarer:

  1. Aaaaaaaaaaahhhh!!!! Hulda-smycken ju. Kan man nätshoppa?

    SvaraRadera
  2. Såååå snyyyyygt!
    Alla sakerna var jättefina.
    Vadstena har en speciell plats i mitt hjärta, jag har åkt dit ibland när jag haft mycket om mig och bott i kloster.....på retreat...
    Agnetakram

    SvaraRadera
  3. Ska genast gå in på hemsidan och kolla!! Trycker på *gillaknappen*!!

    Lippevännen...jag önskar dig en härlig lördag, min har precis börjat så jag ska se vad den kan ge ;-)

    love/caja

    SvaraRadera
  4. Mycket av det du visar skulle jag kunna tänka mig! Fint!

    SvaraRadera
  5. Ditt ollon var superfint! Ja, du behövde verkligen uthållighet på den resan! För att stå ut med husbandet... hahaha... ;)

    SvaraRadera
  6. Nu blev jag ju sjukt sugen på nya örhängen. Tänk ett ekollon i ena örat och ett ekblad i det andra.....:-)

    SvaraRadera