En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

lördag 6 augusti 2011

Å din lille stackare!!

Alfa-sonen och jag är ute i poolen och grejar, sonen sitter på golvet och rätt som det är sitter det en kompis brevid honom på en regel.
- Hej, kompis! säger han men får inget svar.


Brevid honom sitter den sötaste lilla skogsmus och den flyttar inte på sej. Antagligen mår den inte så bra så vi hämtar lite mat och vatten till den så att om den dör så ska den iaf inte vara hungrig eller törstig när den gör det.
Vi petade in en ostmacka och ett konservburkslock med vatten under golvet och hoppas att den lille snaskar och äter som bäst just nu!!


Vi drog oss respektfullt tillbaka för att den skulle få matro....men först tog vi en film:


 Men kommer den i huset då jäklar!!
(och så ska jag lära mej att vara tyst när jag filmar)

14 kommentarer:

  1. Men vilken sötnos, han/hon måste ha blivit glad över ert förbarmande ;-)

    Ps. trevligt att få en "röst till ansiktet"

    lördagskram/c

    SvaraRadera
  2. Inte va tyst, gillar att höra din röst ju. Du har så söt dialekt. Du låter säkert inte ens farlig när du är arg. :D

    SvaraRadera
  3. Rackarns så söt, den var :) Men, du tvättade väl händerna ordentligt så du inte får sorkfeber? Eller hamsterkind? (mycket ovanligt, men jag har utvecklat sådana så att jag vid gynnsamma lägen nästan kan stuva in en halv chipspåse i kinderna ;)

    SvaraRadera
  4. Vad omtänksamt av dig att göda upp mössen innan de hamnar mellan kattens tänder...

    Din röst är skön att lyssna på och störde inte alls!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  5. Nää så söt den är, men verkar inte må bra som sagt. Vad gulliga ni är som ger den mat.:)

    SvaraRadera
  6. Djurvän på hööööög nivå - me like!

    SvaraRadera
  7. :-) Undrar om nån kisse har varit där? Kvällskram snygging :-)

    SvaraRadera
  8. Hahaha! Så där har jag gjort en gång också. Sen kom jag på att musen bodde i vår källare med x antal ungar..

    SvaraRadera
  9. Men så söt, mest sett såna i dött tillstånd när kattf*n släpar in bytet. Perfekt filmsnutt till tävlingen de brukar ha på "Mitt i naturen".

    SvaraRadera
  10. Du och djur! :)
    Pappa hade en skogsmus som bodde i deras sommarhus i flera år. Den gjorde aldrig nå dumheter och med tiden blev den tam. Eller snarare, husbandet tvingade den att bli tam, stängde in sig med den på toan tills den började klättra på honom. :)
    Sen skaffade pappa katt och sen var det ingen mus mer... :/

    SvaraRadera
  11. Oj, var var dina kissar???? Mina hade tagit den på stört.
    Men söt är den allt....

    SvaraRadera
  12. Naw vad snällt av er! Nåt sånt hade jag nog också gjort, jag är en sucker för djur... :)

    SvaraRadera
  13. Kärlek till alla varelser i sin begränsning! Skratt!

    SvaraRadera
  14. Åh, det var den sötaste lilla film! Säger som flera....INTE va tyst! Läs en saga till!!!

    Kramis!
    Jenny

    SvaraRadera