En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

fredag 26 augusti 2011

Aldrig, aldrig, aldrig att jag har gjort det!!

Kör ner sonen för att hämta en sladd till datorn han glömt i faderns bostad.
På vägen hem igen passerar vi genom ett industriområde där en av gatlycktorna flaschar.
- Meeeen, kolla den! utropar sonen.
Jag saktar in och svänger emot kanten som för att stanna.
- Hoppa ur och sparka till den fan, säger jag på skoj.

Då berättar sonen:
- De där grå lyktstolparna, inte de svarta utan bara de grå, de kan man sparka på så att de slocknar om man tar i och träffar rätt!!
Här formar hans moder munnen till ett O samtidigt som hon lägger handens fingrar över läpparna på ett sedesamt sätt och utbrister:
- Åhhhhh, va?! Det har jag aldrig gjort!!!!

Sedan asgarvar vi!!

16 kommentarer:

  1. Hehe, den sporten minns jag att fanns bekanta som roade sig med när jag var tonåring också!
    :)

    SvaraRadera
  2. Förstår dina söner vilken cool morsa dom har? :-))

    SvaraRadera
  3. Det har jag fast jag kunde inte sparka så hårt att de slocknade... ;)

    SvaraRadera
  4. Det har jag... flera gånger. Gick du ut å sparka eller??

    SvaraRadera
  5. Hahaha... det har jag heller aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaldriggjort!!! haha!

    SvaraRadera
  6. Det har jag heller aldrig gjort ;)

    SvaraRadera
  7. Hahahaha, jag har faktiskt aldrig gjort det, men jag visste att man kan. Då måste ju jag liksom ha det kvar att göra nu då??? :D

    SvaraRadera
  8. Vi fixade en hel gata när vi gick Luciatåg en gång. Men det är förhoppningsvis preskriberat nu

    SvaraRadera
  9. Ha, ha det där får man inte glömma när ungarna kommer hem o berättar, vad man gjorde själv alltså.

    Hoppas du tar det lite lugnt nu o vilar som du blev tillsagt och så skönt att det var fel handläggare som du träffade på AF. Håller tummarn att det löser sig på tisdag när du ska ha alla möten.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Det hör nog till utbildningen i livet =)
    Jag minns att jag använde en spade en gång..
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Men......så har jag ALDRIG tänkt eller gjort.....oooops....tänkt har jag, men inte gjort.....

    SvaraRadera
  12. Titta, där är det! Guldet, på din bakgård! ♥

    SvaraRadera
  13. Det är lätt att försäga sig på sina ungdoms synder! Gillar din nya look!
    Kram

    SvaraRadera