En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

söndag 10 juli 2011

Varför är det inte självsanering på de jävlarna!!


Allt detta kan man få av fästingar, förutom klåda och infektion vid bettet och stor äckelkänsla och vrede förstås.
Hur kan de släpa runt med så mycket smitta utan att själva insjukna och dö? Vad har de i sitt system som skyddar? Kan man göra något vaccin av dom kanske??
I så fall anmäler jag mej som förste krypinsamlare....

11 kommentarer:

  1. Harpest?! Hade ingen aning om att den kom från fästingar. Utan att ägna för mycket tankemöda åt frågan har jag bara tagit för givet att den kommer från gnagare

    SvaraRadera
  2. Jag skulle heller aldrig tveka att anmäla mig. Äckliga små parasiter är dom...

    SvaraRadera
  3. Vi kan bidra med runt tio skogsor per dag. (det heter skogsor, inte fästingar, här) KRAM

    SvaraRadera
  4. Vi kan bidra med runt tio skogsor per dag. (det heter skogsor, inte fästingar, här) KRAM

    SvaraRadera
  5. Här i norr är dom tämligen obefintliga.. tack o lov för det!!
    Har man djur kan det ju vara ett rent "hell" annars. Och vilka biverkningar .. help!

    SvaraRadera
  6. Håller absolut med! Fästingarna måste vara den största plumpen som han där uppe gjorde när det skapades...

    SvaraRadera
  7. Håller med alla övriga. Fästingar är hemska djur. Har man varit ute i skogen måste man fästingsanera sig efteråt. Rekordet var fem stycken på olika ställen på kroppen förra året efter en svamptur.

    SvaraRadera
  8. Hei!
    Jeg har ikke kommentert hos deg før, men er inne hos fru Venus..
    I Norge vaksinerer dem mot fästingar, eller som vi sier flått. Det er ikke mot borrelia, men en annen, stygg greie som jeg ikke husker navnet på...
    Jeg plukker av hunden hver dag..

    SvaraRadera
  9. Är nog det djur som jag har svårast för. Och jag kan knappt döda en mygga.

    SvaraRadera