En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

söndag 24 juli 2011

Onda mammor har roligast!

Så skrev jag i en kommentar till Milla och sedan har jag gått här och småjävlats lite med min stackars son hela tiden!!
Jag packar ju inför väntande äventyr och går smånynnande omkring och fånler, sliter upp dörren till sonens rum med jämna mellanrum och skriker:
- Jag ska dra härifrån!!
- Jag ska ut och åka, SJÄLV!!
- Jag ska till "värsta brudarna"!
- Jag ska inte vara hemma!!
- Jag ska dricka ÖL!!

Katten får oxå sin beskärda del och följer mej nu med ett öga vartefter jag rör mej.

Och sonen? Han har ställt mammas öl högst upp i skafferiet!!!
Jag kan inte klättra på stolar......

16 kommentarer:

  1. Man kan ha roligt utan alkohol. ;)

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha, lämna ölen hemma och köp ett par lådor på färjan, kostar nästan gratis där ;o))

    SvaraRadera
  3. Det går att köpa öl! :)

    SvaraRadera
  4. Hahaha, visst är det härligt att vara "onda mamman" mowahaha.
    Du har väl fått en griptång som hjälpmedel efter operationen? Till ölen asså?
    Annars får du la ta kvastskafftet för att raka ner dem från hyllan, skratt.
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ja jag tror oxå att människan i grunden är god, men därför är det så svårt att förstå hur Norrmannen kunde göra som han gjorde....Kram J

    SvaraRadera
  6. Hahaha så roligt=) Gömt ölen. Du får väl pröva att klättra på stolar. Idag åskade det så mycket så jag var tvungen att klättra på stolar för att komma åt att dra ut en kabel( hehe någon har bestämt att vi ska ha uttagen så högt som möjligt. Jag når då inte dem.

    SvaraRadera
  7. Man kan också säga: Snälla flickor kommer till himlen, vi andra går hur långt som helst. Eller: Frestelser är till för att njuta av.

    Ha det så himla trevligt.

    SvaraRadera
  8. Är inte lite avis på vart du ska åka, jag tror du kommer att lika betagen som jag blev....
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. haha - gillar sonens "humor"

    SvaraRadera
  10. Kan han vara lite avis kanske? :)

    SvaraRadera
  11. Sonen tycker att det är roligt att ha en mamma som det inte bara är synd om hela tiden utan som håller till att jävlas lite med!!
    Har ju ärvt sin humor så det är väl bara att tåla!! ;)

    SvaraRadera
  12. "Pay-back-time" från sonens sida eller??

    SvaraRadera
  13. Hahahahaha......


    Jag har oxå hört att man kan ha kul utan alkohol, men att det är dumt att chansa (jag chansar alltid... dumt kanske)

    SvaraRadera
  14. Lär dig dricka vin! Bra mkt godare :)

    SvaraRadera
  15. *garvar gott här* Högst upp på hylan, sa du? Hädanefter får du limma fast burkarna på lagom-höjd, tänkte jag skriva först, men insåg sen att det var ju inte så smart som jag först tyckte :D

    SvaraRadera
  16. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera