En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

söndag 22 maj 2011

Läskig pippi..eller skräcködla..eller?

Ärligt talat så trodde jag inte att sådana här fanns!! Tydligen kan de vara farliga oxå! De lever i Australien och naturligtvis finns det inte så många kvar.  Det var något träd som dör ut eftersom de här varelserna måste hjälpa träden att så sig nya plantor. Hur konstig man än är så kan någon annan ha både glädje och nytta av en, det känns skönt att veta tycker jag!



10 kommentarer:

  1. Vilket monster! Men det är som du säger, alla arter på jorden behövs verkligen för att rätt balans ska upprätthållas. Tänk vad vi människor ställer till det!

    SvaraRadera
  2. Lite Jurassic park-känsla över den...

    SvaraRadera
  3. Den har samma ögon som när t-rexen synar de där i husvagnen i jurassicfilmen. Jag kollade lite på de följande klippen på den här kamraten och tredje eller fjärde filmen visar hur pippin jagar en fullvuxen karl så han får kasta sig över staketet. Jisses, jag har aldrig sett någon så´n här förr. Vacker men inte så trevlig.

    SvaraRadera
  4. Underbart! Jag har visserligen sett den här fantastiska varelsen förut, "samlar" på allt som Jorden har att erbjuda!
    Nu Lippe har jag äntligen hunnit "ikapp" i din fina och livsbejakande blogg, kul med dina små "filmer" blir glad att du har fina fötter, för tänk om vi sitter och fikar ihop någon sommar och du kommer gående över altanen och man hör hur de oklippta tånaglarna krafsar i träet...skönt att veta att jag slipper det!
    Måndag idag, hoppas det blir en bra dag för dig på alla sett....rejält väderomslag här i Stockholmstrakten idag och sådant påverkar Lilla frun ordentligt, finns ju ingen "vetenskap" inom det området, men så är det för henne!
    Som sagt nu har jag läst alla dina inlägg som jag inte hunnit med! Du är en "tuff tjej" du, helt i Oumberlige Peters smak....samlar på Vikingahuldror...en bristvara i dagens samhälle! (ler)
    Har tagit "ledigt" idag, måste ta hand om en annan "tuff tjej" som har det lite extra besvärligt just nu! Det blev inte så lyckat med att ge sig ut och "mingla" förra veckan...!
    Ha en fin Måndag!
    Stor Kram ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
  5. Lippe, du missade att lägga in mitt "sneda och mycket tveksamma" leende i mitt inlägg om Mindfulness *gapskratt*
    Men visst vore det skönt om man kunde tänka så jämt, utan att behöva att tänka på det:)
    Mycket tankar om tänkande, tja det är nog inte meningen och inte heller så kul om vi alltid vore Mindfyllda:))
    Kram och läskig pippi, höll jag på att glömma.

    SvaraRadera
  6. Jag har för mig att Mitt i naturen -Australien specialen snackade om dessa fåglar förra eller förrförra veckan... låter som ett mindre trevligt djur.

    SvaraRadera
  7. den vill jag inte möta öga för öga hualigen otäcking instämmer med kajsas inlägg :)

    SvaraRadera