En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

tisdag 31 maj 2011

Award och åtta avslöjanden


Jag har fått en award av Rosenvante!! Tack så mycket :)
Jag ska inte bara ta emot denna award utan det följer med en utmaning att man ska berätta åtta saker om sig själv som man inte berättat innan. Inte så lätt men här kör vi då:

1) I min släkt är vi flera stycken som har två naglar på lilltån. Nej, det blir inget foto för jag skär eller klipper bort den minsta yttersta så fort den dyker upp.

2) Jag har alltid ett silvermynt på yttertrappan för att inte troll och annat oknytt ska komma in.

3) Jag älskar att bo där jag bor, i Forsbergaland! Här ute har min släkt bosatt sig i tre generationer och jag kan varje dag vinka åt en släkting och det finns alltid någon som har tid med mej och jag har alltid min dörr öppen för dom.

4) Jag har fler allergier än vad det finns dagar i veckan. Men jag lider inte av det utan tänker nästan aldrig på det. Om det inte kommer en geting förstås...

5) Min morfars far utvandrade till Amerika och skapade där ett nytt liv. Hans fru Hedvig ville inte komma efter med en massa barn på en resa över havet. Han kom hem men åkte igen ensam tillbaka till Amerika och startade en ny familj där.

6) Jag har inte betalat påminnelseavgiften på en Boxerräkning så nu har jag bara ettan och tvån på TV:n.

7) Jag kan inte sova när det blåser och jag blir skittrött när det åskar.

8) Ibland tror jag på spöken bara för att det blir roligare så.

Och så ska jag ge vidare till tre stycken som jag vill utmärka.

Då väljer jag:
  • Baravaramadlar därför att hon handskas med ord så att de känns som musik, jag får en sådan underbar känsla av hennes närvaro när hon skriver känslofulla bitar och jag skrattar när humorn är med.

  • Hörni! för att hon har en humor som är underbar och för att det är så kul att se hennes konstverk både på papper och i lera.
  • Häxan Blondie för att jag får skratta och för att när hon berättar ser jag allt framför mej. För hennes kärlek till djuren som vi har gemensamt och för hennes målande och livfulla beskrivningar av människor hon möter.

9 kommentarer:

  1. Jag har simhud mellan två tår men det går inte att klippa bort. Kram från ett spöke ;-)

    SvaraRadera
  2. Hahaha, ja har oxå två naglar på mina lilltår! Alltid trott att de bara va ja som hade sånna knastår men det finns alltså fler : )
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Grattis!
    Jag har varken simhud eller dubbla naglar för övrigt...men det dräller säkert av andra konstigheter!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga historier det dolde sig hos dig.
    Mysigt att ha växt upp där det finns generationer av Lippe:ar =D
    Vettar och spöken finns absolut.
    Hoppas du får en härlig kväll i solen.
    kram

    SvaraRadera
  5. Men, jag har också två små tånaglar på min ena lilltå, så har även min yngsta dotter!!!

    trodde vi var ensamma om detta:)

    kram

    SvaraRadera
  6. Måste nog forska i det här med dubbla lilltånaglar!

    SvaraRadera
  7. Man tackar. Fast jag måste fundera lite...

    SvaraRadera
  8. Åhhh.. Tack för den motiveringen! :D
    Jag känner igen mig i punkt 7 0ch 8. Visste vore det kul om det fanns spöken, haha.:D
    Ska försöka ta tag i utmaningen, men törs inte lova något.

    SvaraRadera
  9. Tack för dina fina ord, de värmer <3 .....och jag har oxå dubbel tånagel på ena lilltån.

    SvaraRadera