En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

lördag 2 april 2011

Mars, mars måne och april, april

Kommer ni ihåg när man var liten och man lurades första mars också?? Blev osäker på om det var någon väldigt lokal företelse som under åren dött ut. Men jag googlade och hittade då flera som gjorde nostalgiska återblickar till den gamla goda tiden när man fick luras TVÅ gånger om året!
Kommer ni ihåg ramsan? Mars, mars måne jag kan lura dig ända till skåne.
Men...dom som redan var i skåne då??

Förlåt för att jag lurade er i förra inlägget, det var ett aprilskämt, men jag tycker att det är så roligt att luras!!!! Nästa år ska jag nog göra det två gånger!!

8 kommentarer:

  1. Gör du om det! Man får passa på att luras när man får. Vi i Skåne klarar kanske inte att bli lurade två gånger...? Eller? ;)

    SvaraRadera
  2. :)
    Måste säga att Cajas försök med att du skulle gå med "Övningskörnigsskylt" där skulle inte varit så dumt, för mig som inget körkort har! ;)

    SvaraRadera
  3. Här luras det en hel del på 1a maj med ramsan maj, maj måne osv. och så har vi gjort sedan jag var liten. Jag tror att det nog finns en hel del lokala variationer på detta med lureri. Och skåningarna kanske har någon egen variant?

    SvaraRadera
  4. Åh men så ägd jag blev! haha jag gick på det så totalt. Men vad roligt det hade varit ifall det hade fungerat=)

    SvaraRadera
  5. Äh.hmm... skyller på att jag var för trött:)

    kram

    SvaraRadera
  6. Hej igen!!!
    Inte trodde du väl att jag trodde??? Nej nej jag drev ju med dig! Nog för att jag kanske har mer fläsk än dig därbak men jag vet ju att materialet (titan) i min rygg inte är magnetiskt. Jag är ju faktiskt utbildad maskiningenjör och jobbat som sådan i 12 år innan jag utbildade mig till lärare. Men det var ett bra skämt!!!
    Det blir nog ingen operation än på ett halvår. Så det är bara att se tiden an och vara glad! Om man kan hitta på ett och annat djävulskap så blir allt roligare, tro mig!!!

    SvaraRadera
  7. Som skåning kan jag bara säga :Mars,mars din dumme Lars(Larrs) och Maj,maj måne jag ska lura dig till Skåne!

    SvaraRadera
  8. och jag som tyckte det var lite häftigt med kylskåpsmagneter hahaha Vilken modegrej =)
    Ha en braig dag
    Kram
    Helena

    SvaraRadera