En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

fredag 25 mars 2011

På okänd mark

Politik tycker jag kan kännas tungt och jobbigt. Jag anser att man inte ska uttala sig i politik om man inte sitter inne med kunskap i frågan som avhandlas. Samtidigt så har jag jättesvårt för att vara tyst!! Även om jag är på okänd mark...

Jag tycker alltid något, eller tror något, eller vill bara stöta och blöta, höra vad du tycker och varför. Jag har svårt för att knyta mej till ett politiskt parti eftersom jag engagerar mej i en fråga i taget för det mesta. Jag har aldrig röstat på samma parti två gånger i rad och hoppar mellan blocken.
Ibland ser folk på mej med förakt när jag säger det men jag fortsätter att göra som jag vill.
Mitt liv och mina förutsättninga i livet ändras över tid liksom samhället gör, skulle jag då hänga kvar vid samma hela tiden? Näe, man är väl inte sämre än att man kan ändra sig!
Förr var det mera så att partitillhörighet hängde ihop med idealism och människosyn men nu har jag en känsla av att det inte är förankrat på samma sätt.
Så där ja, nu har jag tyckt lite igen!!

Vad tycker vi om Håkan "Lufsen" Juholt då??
 
















Lite lika är dom allt, eller hur!! Det var väl ingen som väntade sig ett seriöst politiskt inlägg? Var står han i olika frågor då?? Det vet vi inte än men vi vet att han gillar att skoja, att han sköter sin mustasch och att vad han har för musiksmak!
Jag tycker att det ska bli lite spännande att se om han kan sina saker och hur han tänker i olika frågor, enligt ryktet ska han stå väldigt långt åt vänster iaf. Och han verkar ju som sagt vara ha humor, återstår att se om folk klarar av att det skojas i maktens korridorer eller om han snabbt av de andra ska dömas ut som pajas. Nu vet vi hans musiksmak iaf....


I wont back down var hans avslutningsord i tacktalet när han blivit vald....

8 kommentarer:

  1. Jag håller nog på Lufsen! :)

    SvaraRadera
  2. Grattis till nya livet<3!!

    Skönt att höra att du känner positiva förändringar redan nu o måste säga vilket snyggt är! Jag gjorde missen att visa mitt för rören när jag solade solarium förra v. o det svider ännu (diagonalt över hela v skinkan går det stora men så har jag bara minst 22 ärr till barnen räknade dem en gång i tiden...).

    Men så passande mitt inlägg är då du är färdigsminkad...ut på farligheter, men se upp för män med mustasch! har lite svårt att ta dem på allvar få se om jag har fel <;p

    Kramis o lycka till med nya livet!

    SvaraRadera
  3. Hoppas på honom, men han ser lite lurig ut! Helgkram!

    SvaraRadera
  4. Föredrog Mona. Har svårt för mustascher...

    SvaraRadera
  5. Jag gillar hans humor, men var det bär hän vet jag ju inte ännu.

    SvaraRadera
  6. Är alldeles för dåligt insatt i detta för att säga något vettigt (det händer för övrigt väldigt sällan...!), men lite "lufsig" ser han ju ut den mannen...ska i alla fall bli spännande att se hur det kommer att bli med honom i ledningen

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  8. Han verkar cool :)

    SvaraRadera