En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

torsdag 6 januari 2011

Varför välja att älska bara en när det finns fyra???

Jag älskar sommaren, värmen i luft och vatten, latheten och lättsinnet som drabbar folk och att grilla ihop med vänner och familj. De ljusa nätterna...



Jag älskar hösten, när luften är hög och klar eller när fukten och dimman rullar över oss och dämpar ljud och ljus. När skogen doftar av svamp och träden har alla möjliga färger. Man behöver inte längre vara solbränd, smal och lycklig, kraven släpper.



Jag älskar vintern, när första snön faller och jag ropar: DET SNÖAR!! När luften är frisk och allt känns fräscht och rent, när katten kommer in och luktar snöpäls. Vi eldar ljus, läser och myser och man är hemma.



Jag älskar våren, när de djur och växter som vi inte sett på länge visar sig igen. Det är nu som året börjar på riktig och allt och alla får en ny chans. Ljuset som är så speciellt när det silas genom nyutspruckna löv och blad. Och jag kan ropa när jag ser den första: EN HUMLA!!!

Varför skulle jag välja att bara älska en av dem?? Det är ju det här som gör vårt land! Sedan skulle jag ju naturligtvis kunna göra samma sak om vad jag HATAR med respektive årstid för det finns ju oxå.
Men det är saker jag inte kan påverka och det slösar inte jag någon energi på!


♥ Nä, min kärlek räcker året om ♥

13 kommentarer:

  1. Så rätt! Själv älskar jag vintern som mest, för då kan jag njuta av värmen som en kontrast och dessutom FÅR man klaga. När jag svettas på sommaren så får man liksom inte säga nåt. ;)

    SvaraRadera
  2. Så är det. Utan våra årstider skulle året bli en enda lång sammanhängande gråzon. Brytningen mellan perioderna ger mig alltid starka känslor. Mitt sinne vaknar efter vintern när vårsolen börjar värma. Inför sommaren den bubbliga förväntan på grillkvällar, umgänge med vännerna o ljusa nätter. Lugnet som infinner sig när höstkylan o mörkret sveper in i slutet av september. Har egentligen ingen favoritårstid men med åren o sviktande hälsa har tyvärr vintern ändå blivit ett hatobjekt.

    SvaraRadera
  3. Vi borde tänka så men det är det att vintern är så låååång och de andra får dela på det som blir över.

    SvaraRadera
  4. Jag håller med dig! Hösten är min favoritårstid men just i år har jag verkligen kommit att uppskatta vintern på att sätt jag inte gjort på år och dag. Vår och sommar är lätt att tycka om, men jag väljer alla fyra som du!

    Eller hösten. :)

    SvaraRadera
  5. Lika bra att älska alla 4 och göra det bästa av dom!

    SvaraRadera
  6. Hur rätt har inte du! jag vill inte vara utan någon av dem. Det är dem som gör Sverige så Fantastiskt<3 / Kram

    SvaraRadera
  7. Nu sjunger vi igen vännen...högt och ljudligt!

    Hoppas jag inte väcker dig....

    Kraaam/c

    SvaraRadera
  8. konstig klocka du har...min är 00.40 och på din står det 23.40

    SvaraRadera
  9. Så väldigt rätt, varje årstid är bra på sitt sätt och det skulle nog bli tråkigt som attnas med bara en !

    SvaraRadera
  10. Klokt tänkt!

    Snart är det vår,det är min bästa...// Marie

    SvaraRadera
  11. Ja du har rätt!!
    Varje årstid har något jag tycker om. Våren bjuder på glädjen över alla blommor och det gröna. Sommaren har sköna kvällar. Hösten fina färger och frisk luft. Vintern har gnistrande snö och är bara vackert.
    Fast nu har jag nog av vintern, nästa kärlek får gärna komma!
    Ha en skön fredag!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  12. Årstider gör sig väldigt fint på bild. Tyvärr passar de sällan ihop med min garderob. Jag är helt oförmögen att klä mig rätt oavsett väderlek. Alltså kommer jag att gnälla över vädret hur det än är. Året runt.

    SvaraRadera