En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

tisdag 25 januari 2011

Skit-troll!!!

Jag har troll i mitt hus!! Och nej, jag menar inte mina tonårssöner!
Det här är samvetslösa klåfingrade skit-troll! De har ingen respekt för andras saker eller känslor. De roar sig gärna och ofta med att jävlas och att ställa till oreda.

Tussarna som ligger i hörnen på golvet som jag skyllt på katterna tror jag inte längre är katthår, det är troll-ludd!!!

De brukar roa sig med att flytta på mina saker, om jag vet att en sak står på ett visst ställe och den inte gör det så säger jag högt och tydligt: Jag behöver min x nu, lämna för faan tillbaka den!!
Sedan går jag ur rummet en stund och man kan ge sig fasen på att då är den tillbaka igen!
De använder inte det de tar för om det t.ex. gäller ett mjölkpaket så fattas det inte något i det, OM det skulle göra det är jag nog mer benägen att skylla på sönerna!! De tar saker endast för att jävlas!

Jag har haft de här trollen omkring mej hela livet så jag har väl accepterat läget. När jag var liten och mamma hittade det jag letade efter och jag visste att jag kollat där det stod så antar jag att de skrattade så att de vred sig när mamma tyckte att jag var tvungen att lära mej att TITTA!! Det var ju de där skit-trollen som tagit det och sedan ställt tillbaka det när mamma kom!!

Men nu har de gått för långt!! De har tagit något för mej som de inte lämnar tillbaka!! Sist jag skulle hälsa på pappa på sjukan så hittade jag inte den ena av mina favvo-stövlar, vi hade bråttom iväg så jag tog gympaskorna ist. Jag har stövlarna i en gå-in-garderob i hallen på en skohylla och det finns fortfarande bara en!!


LÄMNA TILLBAKA MIN STÖVEL, SKIT-TROLL!!


11 kommentarer:

  1. "Att slåss med troll, befria prinsessor och döda varulvar-det är att leva."
    //August Strindberg

    ;-D/caja

    kram

    SvaraRadera
  2. Det är nog det där enbenta trollet som tar EN strumpa av varje par...
    (kolla i tvättmaskinen, där gömmer han sig!!)

    SvaraRadera
  3. Det där trollet brukar besöka oss också. Det skjuts alldeles för lite troll i det här landet!

    SvaraRadera
  4. Vilken fräckhet ! Att bara norpa EN stövel och sen låna den på obestämd framtid...

    SvaraRadera
  5. Hej vännen, tack för ditt inlägg inne hos mig...och leendena.

    Kära, kära du...jag har sagt det förr...men åter...jag önskar, VERKLIGEN ÖNSKAR att jag kunde vara hos dig...just nu.

    Jag fann en dikt...tvekade länge...men du får den...den är fin på sitt sätt...och sann

    Älskade Lippe..gråt mot min axel...
    Jag håller din hand här i cybern.../caja


    Hopp!
    Det finns två sätt att hantera dom, inget av dom duger.
    Känner du på en gång kommer du lida och veta varför.
    Förtränger du kommer lida men inte veta varför.

    Och där de stå som kontraster, livet och döden, tiden och njutningen
    Ångesten, dess skapare och dess mening
    Det som ångesten dämpar som ångesten skapar
    som får det eviga att fortgå
    Valet mellan förlust och det som blivit
    Känslan av hopplöshet och insikten av meningen
    allt är lidande, lidandet är mitt allt
    odödlighten blir misstaget jag tar lärdom av
    trots den lilla strimma hopp hon honom ger
    som hindrar de döda från att bli fler
    /fri vers av:koma

    SvaraRadera
  6. Varför tog de bara en? De verkar lite dumma tycker jag. Skicka hit de så fort de gärna ta mina dammråttor, jag får ju inte ta de själv för min doktor!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Du får lägga ut trollfällor ikväll

    SvaraRadera
  8. Hrm, de där trollen verkar vara ena riktiga slarvmajor. Min mamma har nog också troll, en kvinna som lyckas göra av med fler grejer dagligen har jag då aldrig sett...

    SvaraRadera
  9. Har du inte prövat att muta dem, för det gör jag! Låter alltid lite godis och annat smått och gott stå framme, lämnar ett halsfullt glas vin till dem på fredagskvällen mm så de håller sig nöjda och SKITER I MINA SAKER! Kram

    SvaraRadera
  10. Trollfälla.... du får väl agna med den andra stöveln så kommer nog trollskrället fram

    SvaraRadera