En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

söndag 2 januari 2011

Just idag...och faktiskt igår också!!!

Idag är en bra dag!! Kroppen häger med när jag går iväg, jag behöver inte släpa på den som en jäkla kvarnsten när jag rör mej!! När jag tänker efter så började det nog lätta lite redan igår!
Jag kan inte göra så mycket för då får jag som vanligt ont men om jag bara går och inte gör för häftiga rörelser så funkar det skapligt!
Kan det vara det nya året? Nu kanske det vänder och bara blir bättre och bättre för att bli skitbra till slut.....


Just idag är jag stark

Just idag mår jag bra

Jag förs framåt av kraftiga vindar

Just idag är jag stark

Just idag mår jag bra

Jag har tron på mig själv på min sida



Jag har väntat så länge på just den här dan

Och det är skönt att den äntligen kommer

Väntat så länge på just denna dag

Den ger lust när den kommer



Nu har jag inte lust att hänga vid datorn mera, nu ska jag upp och se om jag kan väcka någon muskel som ligger i dvala och tror att den inte ska behöva jobba mera!

8 kommentarer:

  1. Åh vad skönt att läsa....varje minut som är ett uns bättre än vanligt är härligt, jag vet precis hur du känner dig ;-)) i början hade jag stora visioner om att nu, NU är det på rätt väg Nu blir jag frisk mohahahahaha många dråpslag blev det innan jag insåg att det istället var så att man ska ta tillvara de dagarna och inte tänka framåt utan "nuåt"

    Sjunger du till Kenata idag vännen...vi kan sjunga tillsammans....jag började nynna direkt när jag läste första strofen...

    Kraaaaam ända från skåne till östergötland!!/caja

    SvaraRadera
  2. KENTA skulle det ju vara.... ;-) *fniss*

    SvaraRadera
  3. Härligt att du känner så! Du vet att du inte är ensam dessutom, passar på att önska dig en riktigt god fortsättning på det nya året!

    SvaraRadera
  4. Vad kul! Jag ler när jag läser ditt inlägg! Fullt med hopp och glädje. Jag önskar dig att det fortsätter i den riktningen, njut av varje sekund!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  5. Men så härligt! En dag, två dagar... Långsamt leder också någonstans och om du nu långsamt verkligen blir bättre och mer smärtfri så- WOHOOOOOO!!!

    SvaraRadera
  6. Men så härligt att du känner dig relativt bra!!!!:)
    HOPPAS att det fortsätter så!!!!
    Kentas låt är sååå bra!
    Kommer ihåg honom när jag var tonåring. Vi bodde nästan grannar. Kommer också ihåg hans son...hoppas det har gott bättre för honom i livet än vad det gjorde för hans far!
    GOD FORTSÄTTNING!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Härligt gött peppande-tänkt!!

    SvaraRadera
  8. YES ! En "bra dag" !!! Ta till vara på den och ha det så roligt!

    SvaraRadera