En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

tisdag 11 januari 2011

I dag har solen VRÄKT ner!!

Vet ni?? Idag har jag solat en liten stund!!

Som av glas...
...och snöfras......


...och takras.....





...och inredningsknas!
Snön och isen rasar från taken med buller och bång, jag är åt att dö varenda gång, har blivit väldigt skvatträdd! Snöns översta lager har börjat bli så där frasigt som det blir när det smälter långsamt.
Solen tittar in och plötsligt ser skuggan av adventsstjärnan heldum ut, som något kvarglömt som borde tagits bort för länge sedan.
Tomtar och julgrupper i köket som förut gav stämning och mys ser nu bara knasigt och ostädat ut.

Och allt skedde på en gång?
Bara för att solen vräker ner?

♥ Välkommen solen ♥


9 kommentarer:

  1. Sommar, sommar och sol,
    havet och vinden och doft av kaprifol.
    Sommar, sommar och sol,
    en himmel så blå som viol.

    När livet blir för tråkigt eller dagen blir för grå
    då tar jag till ett eget litet knep,
    en fånig liten ramsa som jag hittat på
    som handlar om det bästa jag vet.

    Sommar, sommar och sol,
    havet och vinden och doft av kaprifol.
    Sommar, sommar och sol,
    en himmel så blå som viol.

    På morron när jag vaknar och drar upp min rullgardin
    så kanske regnet bara öser ner.
    Då blundar jag och nynnar på en melodi
    som handlar om det bästa jag vet.

    Sommar, sommar och sol,
    havet och vinden och doft av kaprifol.
    Sommar, sommar och sol,
    en himmel så blå som viol.

    När vintermörkret sänker sig så dystert på vår jord
    då har jag som en magisk hemlighet,
    en fånig liten ramsa med sånna ord;
    som handlar om det bästa jag vet.

    SvaraRadera
  2. Ja det är härligt när solen vräker ner! Här är det dock ganska mulet, men det är trots allt ljusare! Nästa vecka ska jag till solen för att får försmak vad som komma skall... :D

    SvaraRadera
  3. Här hänger molnen som en stor matta som hindrar solen från att vräka ner. Vad härligt att få sola lite!

    SvaraRadera
  4. Här vräker det ner...men allt utom sol!!

    Skicka hit lite!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  5. Men DU är väl BÄST ;-D/c

    SvaraRadera
  6. Du har svar inne hos Elle vännen ;-D

    SvaraRadera
  7. Underbart att se tö och sol!!

    SvaraRadera
  8. Tur att det är en ny morgon varje dag vi försöker stiga upp. Jag behöver veta att det inte är säkert att denna dag inte blev som den i går - att hoppet om en bättre framtid faktiskt finns. Sol och tö ger hopp om vår <3

    SvaraRadera