En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

onsdag 12 januari 2011

Att jag inte kan hålla fingrarna i styr!!

Jag förstår inte vad som gör att jag gör som jag gör!!!

Någon självförstörelsegen???
Ah, nu var det ju inte så vackert innan och det var ju det som startade det hela. Står vid spegeln i badrummet och borstar håret. Rullar topparna mellan fingrarna och känner hur torra och slitna de är, hmmmmm....
Lite kan man ju klippa själv, eller? Hittar en av ungarnas gamla hobbysaxar med gröna plasthandtag och vips har jag ett verktyg till dådet!



Börjar försiktigt och tar bara lite här och där - där det behövs bäst. Nja, om man  ändå ska jobba med det kanske man ska ta tag i det på ett mer välplanerat vis?
Börjar om och tar en "tofs" i taget, klippt tofs fästs för säkerhet upp med spänne och clips så att inte något blir klippt två gånger (som om det skulle göra någon skillnad)



Efter ett tag har jag ingen sikt och allt går på känn, satsar på den naturliga looken.
Efter ännu ett tag orkar inte ryggen och kroppen stå så längre och jag ger upp.
Samlar ihop allt oklippt hår till EN tofs och klipper det på ett klipp. SÅ!! Klart!

Nu följer bedömningen av det hela, jag borstar  och grejar men nä, det blev inte tjockt, blankt och fylligt den här gången heller!!!!? Kanske behövs en färgning???
Har jag berättat om den gången jag färgade håret tre gånger på ett dygn?? Hur det blev då? Orange och som tuggummi!!
En annan gång när jag bara skulle toppa håret slutade det med samma frisyr som Gustav Wasa!

Gusav Wasa

Men skam den som ger sig!! Någon gång kommer jag att lyckas!

Sedan kan man ju undra hur jag tänkte när jag köpte en tröja med tryck i en tant-grå-grön-brun nyans! Jätteful färg och jag tycker inte om fåniga t-shirts med djur på, men det är ju en tvättbjörn och jag trodde inte att det skulle se tantigt ut på MEJ! Hahahaha!


Har jag en modeblogg nu???


Välkommen Moster Malla, hoppas du ska trivas här :)
Kilar omedelbart över till dej och kollar...

13 kommentarer:

  1. hahaha... vilka minnen du återväcker. Men det är slut med sånt för min del orkar inte hålla armarna i huvudhöjd mer än någon enstaka minut. Typ så länge det tar att balsamera det. Så nu är det frisörklippning var 7 månad eller så. Typ 5 månader för sent varje gång...

    SvaraRadera
  2. Sen jag blev ensamförsörjare och skadad så är det ekonomifrisyr som gäller. Låter det växa och döttrarna får klippa topparna. Precis som ni orkar jag knappt inte tvätta håret pga av värk, en dusch är inte längre en njutning utan en plåga... Tänk om det fortfarande funnits gamla badhus så man kunde blivit skrubbad och rengjord utan att det kostade en förmögenhet...

    SvaraRadera
  3. Hahahaha NÄPP ingen modeblogg....men du...nu undrar jag då..JAG som har varit i Hässleholm...på sjukhuset..på smärtrehab...med en avdomnad arm...för min ÄR uppe än, jajamensan...du kan tro att de tittade konstigt på mig..men jag bara sa..ja ni vet..Lippe...

    Jag behövde inte säga mer..alla bara nickade jakande och kliade sig på hakan...virrade lite lätt på huvudet...

    Jag kan ju bara konstatera att du inte håller armen högt och länge...längre!!! Mohahahaha Jag vann!! Och försööök inte slingra dig för man kan inte utföra de sysslorna enarmad så kvittar det HUR vig man än är!!

    När jag såg första bilden trodde jag först att Fru Venus varit hos dig och rakat sig...men hon ville ju långt och mjukt så jag slog det ur tanken ganska snabbt!

    Ang färg..ja varför inte, det är alltid trevligt att förnya sig...

    Ang tvättbjörnströjan....eeeehhhhkanskeintesåfinmensäkertjätteskön....du kan ha den på kören mitt hjärta <3

    Som du förstår så har detta tagit lång tid att skriva och jag är alldeles matt nu....middag fick idag hämtas på byns pizzeria för man kan ju inte laga mat med en hand....

    Nu ska jag vila lite...det är jobbigt att äta pizza

    med en hand

    och den andra avdomnad högt uppe i luften

    ;-D/c

    SvaraRadera
  4. Titta på sport KAN man göra med en hand ;-D

    SvaraRadera
  5. Ok, du vann!!! Du kan ta ner armen nu!

    SvaraRadera
  6. Det kan man nog säga.....att du har en modeblogg alltså......innan texten dök upp så dök det upp en bild med ett hårigt handfat, ett ögonblicks ögonblick så spårade min fantasi ur helt och jag anade det värsta...tänk om hon friserat bikinlinjen.....tack och lov att så inte var fallet, jag är en känslig kille! (ler)
    Tack för dina glada kommentarer hos mig....de gör mig på djäkligt glatt humör......känns som repet i träsket där jag ligger och håller på att sjunka nu nått ut till mig så jag når det med fingertopparna!! Det lät det......precis så sa en tioårig flicka i en radiointervju om ångest och barns rädsla.....undrar vad hon hört det....visst lät det lite sorgligt och kul samtidigt!
    Fast bakom varje skämt så finns det ett allvar.....kanske hos henne och kanske hos mig.....!
    Ha det Bäst!
    Kram ifrån Peter!

    SvaraRadera
  7. AAAHHHH...tack...det var skönt ;-D

    SvaraRadera
  8. Hade nog valt hasselnötsbrunt...i håret då alltså..fint!

    SvaraRadera
  9. Hahaha, jaaa, du har en modeblogg nu! Ungefär precis så som jag vill att en modeblogg ska vara.:D

    SvaraRadera
  10. Märkligt att vi är inne på samma sidor på samma gång då.....igen!!

    SvaraRadera
  11. Ps...Lippe...jag har precis erbjudit våra tjänster till oumberlige Peter...ÄR du med???

    SvaraRadera
  12. Moster malla det är en brud att räkna med!!! Japp, hon passar in i vårat gäng!!

    Henne brukar jag hångla med hahahahaha

    eller...ja vi kramas när vi ses.och så pussas vi när vi skiljs åt

    Det ska jag göra med dig oxå om vi ses Lippe, jag lovar!

    SvaraRadera