En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

fredag 3 december 2010

Möte.....igen??


Har fått en kallelse från FK att vi ska ha möte på AF på onsdag!?
Sist vi träffades lämnade ju FK över ärendet till AF så vad vill de nu?
Får lite panik, hur ska jag ta mej dit, och om jag skulle lyckas ta mej dit hur ska jag klara av att ha ett möte?? 
Och hur skulle jag ta mig hem igen och i vilket skick är jag då och vad blir det för kvalitet på det mötet?
Om jag tar stark-medicinen så rinner ju tårarna hela tiden och jag mår jättedåligt.........

Jag är ju bättre men jag tar mej fortfarande inte ut till postlådan, det handlar inte bara om smärtan utan om att kraft och styrsel i benen försvinner och jag totalt säckar, och då snackar vi smärta!!

Förbaskat också!!!!

Asch, nu är det fredag och super-snälla-silver-syster är här och fixar tacco till mej och grabbarna så nu försöker jag lägga bekymmren åt sidan och ha lite mys!
 (fast jag är mkt orolig)


Undrar om man blir mindre orolig efter en sådan öl!?!?

3 kommentarer:

  1. Åh vännen..önskar jag kunde varit hos dig så du fick luta dig mot min axel och gråta, jag skulle torkat dina tårar varsamt, varsamt.....

    Kan du inte begära att de kommer hem till dig istället på mötet....Ibland tror jag inte att de är kloka de där människorna som bestämmer över våra huvud!! Jag tror att jag har haft en enorm tur som har fått en bra handledare på fk...

    Låt tårarna rinna....det är mänskligt!

    Varm, vrm kram till dig min kära Lippe/caja

    SvaraRadera
  2. Ja herregud, vad säger man, tror de att man blir friskare av att oroa sig? Inte klokt hur det är numera.. Jag hoppas verkligen det ordnar sig för dig.

    Sv: Jag har faktiskt läst att kotor som glidit, och kanske andra ryggfel också, kan påverka tarmarna så man blir dålig i magen. Men nu är ju jag opererad, så det kan nog inte vara det felet för min del. Jag har en tarmåkomma som gör att det blir så här.

    SvaraRadera
  3. Tack för din fina kommentar. jag kämpar oxå med FK, Folksam och livet. Folksam godkänner inte min trafikolycka som orsak till mina Whiplashbesvär och har fått helt avslag förutom 4 ynka %. Just nu väntar jag på besked från FK ang sjukersättning och livränta. har inga stora förväntningar. Har redan avskedat en handläggare och har nu en 4- kantig man som inte tittar utan för boxen men han visar mig respekt. Lycka till med din kamp. Kan jag hjälpa dig på något sätt hör av dig. En sak vet jag av erfarenhet. Inga uppgifter ger jag på telefon till FK utan hänvisar till att jag inte mår bra och skickar in ett skriftligt svar som på så sätt blir genomtänkt och läst av min jurist eller någon kompis!!! Kram Lena

    SvaraRadera