En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

tisdag 21 december 2010

Bristvara




I början av förra vintern gick min snöskyffel sönder. Trodde att det bara var att åka och köpa en ny. HA! Jätteslut!! Fick inte tag på någon under hela vintern i en enda affär, det fanns bara sådana där små bilskyfflar. Till slut ärvde jag en liten gammal skyffel av en kompis mamma som sålt huset och flyttat till lägenhet. Tur att hon tog med sig skyffeln.

Jag tänkte att det ordnar sig, nästa vinter köper jag en ny. HA igen! Finns inte, slutsålt!!
Snöskyffeldirektören kan inte ha "det skottat ända fram" som man säger.
Varför har han inte tillverkat massor med skyfflar?? Jag håller honom ansvarig för att min son får gå dubbelvikt när han skottar!!

Jag önskar en snöskyffel av tomten i år och till min bloggsyster Caja önskar jag snökedjor!!







          

5 kommentarer:

  1. Det är den enda glädjen man har av att bo i hyreshus att man kan ta och strunta i snöskottning! Hoppas tomten är riktigt snäll mot dig i år!

    SvaraRadera
  2. Hittade denna lilla vers skriven av bluescat:

    Snöskottningens vara eller icke vara!

    Skotta!
    Skotta snö!
    Säger du
    med hurtig stämma.

    Men jag orkar
    inte.
    Jag skiter i
    all
    jävla snö.

    Jag är ingen
    arbetshäst.
    Jag är
    din fru!

    Skotta på du!
    Hoppas du inte
    får
    en hjärtinfarkt.

    Fatta nångång!
    Snö smälter
    förr
    eller
    senare....


    Tack för din önskan...jag skulle verkligen behövd dem igår. Hoppas ni hittar en snöskyffel. Sänder en varm tanke till den kutryggade sonen...

    Kram/caja

    SvaraRadera
  3. Ja, det var väl inte för intet som några företagsamma åkte runt med lastbil och snodde snöskyfflar förra vintern!!!

    Sv. Brända. Och stenhårda.

    Jag kokade dem för länge.. :)

    SvaraRadera
  4. Man måste gömma den man har i dessa svåra tider (ler).

    SvaraRadera
  5. Snöskovel får man hålla hårt i i dessa snötider :D
    Så sant..de är slut överallt!

    SvaraRadera