En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

fredag 22 oktober 2010

Oohhhh deeer!!

Det började snöa i går kväll och jag kunde inte låta bli att kliva lite i den första snön:



 Så här såg det ut i morse när solen började gå upp och snön började smälta:




 Tre stycken rådjur, en get och hennes två kid gick runt i trädgården. De har hängt i min trädgård ända sedan de föddes tidigt i somras. Tror nästan att hon födde dom i min hästhage bakom huset. Yngste sonen och jag diskuterade vad det heter när ett rådjur får barn. Ni vet, en ko kalvar, en häst fölar, en katt kässlar, ett får lammar ...ja ni fattar?
Vi funderade länge och diskuterade fram och tillbaka och kom till sist fram till att vi fick nog nöja oss med att bara säga att: rådjursgeten födde två kiddar.
Vi satt tysta ett tag, vi var ute och åkte bil, sedan säger sonen.
- Jag vet vad dom gör!!
- Vad gör dom, frågade jag.
- They are just kidding!!!!!!

Två skämtare?


Någon knackar på fönstret och det är INTE tomten som vill ha mat!



Så kom den då, säsongens första snö. Den låg inte så länge men jag hann se den iaf.
Fredag och grabbarna har åkt till staden för att roa sig. I morgon har de hyrt banor på bowlinghallen för att ha överraskningsfest för en kompis som fyller år och efteråt ska de äta. Hoppas att de lyckats hålla allt hemligt bara!! (oops! tänk om jag sabbar nu??)

Småfåglarna har varit riktigt jobbiga med att tjata om mat den här hösten, de började ovanligt tidigt oxå, kan de ha vetat om att det skulle bli tidig vinter?
De vet vilket rum jag är i!!! På morgonen knackar och hackar de på sovrumsfönstret, när jag tar mitt kaffe framför TV:n hänger de i de fönstren och tjatar, samma när jag är i köket, då tittar de in genom altandörren. De har koll på mej, jag är observerad!!! Lite läskigt!
Fast de har lite respekt för min integritet för jag har inte haft någon fönstertittare i badrummet. Inte än i alla fall!

Jag la ut en bild på Facebook på talgoxen i fönstret och idag kom en av grannarna med en försenad födelsedagspresent till mej och fönstertittarna, en hel kasse med fågelmat, jag blev jätteglad! 
Så i morgon börjar utfodringen av skogens hungriga!! Rådjuren och hararna brukar oxå förse sig.


Får väl se om det blir en tacksamhetsdans på fönsterbläcket i stället för ett ilsket hoppande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar