En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

lördag 23 maj 2015

Nu ska vi prata om: melodifestivalen.

Mellon, melodifestivalen, schlagerfestivalen, eurovision.
Kärt barn har många namn, och hatat. Skrota skiten! ropar en del. Äntligen dags! ropar andra och lägger upp bilder på vad som ska förtäras och på soffor fulla med förväntansfullt folk.

Jag platsar inte i någon grupp. Eller i båda kanske? Följer inte och fattar knappt heller med alla deltävlingar och uttagningar. Men kul att följa diskussionerna är det och så skönt att det finns diskussioner som jag bara kan följa på avstånd utan att känna att jag behöver lägga mig i.
Eller är det det jag gör nu?

Tänker så här, en himla massa folk träffas och upplever glädje ihop och då kan det inte vara helt fel.
Jag gillar dessutom musik även om det som brukar höras på de här evenemangen inte är i min smak.
Måns låt Heroes är faktiskt bra så i år kommer jag att kolla hans uppträde och så kommer jag kanske att följa röstningen. Kanske att jag äter och dricker något men rösta kommer jag inte att göra.

Hur gör du? Hoppas att ni får äta och dricka iaf även om ni inte följer.


2 kommentarer:

  1. Jag sitter och inspireras av det nya modet navelklänningar. Tänker att jag måste skaffa en. Till skolavslutningen?

    SvaraRadera