En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

torsdag 21 maj 2015

Pärlor för ett svin som jag

En vän har köpt en glass. Eller om det var en stor godisbit?
Nåväl, den var färgad som bara den, knallrött, signalgult, intensiva färger och många. Det bar sig inte bättre än att hennes hund snodde det där vad det nu var och åt upp det.
Hon lägger upp en bild på förpackningen och skriver typ: "hunden snodde och åt upp - spydde en regnbåge!"

Det där tyckte jag var kul, synd om hunden men kul lik förbaskat.
Sedan kommer jag ihåg att det där med enhörningar och regnbågar hör ihop och att tjejer i en viss ålder är helt överförtjusta i dom och allt som hör till. Att enhörningar fiser regnbågsfärgat glitter kommer jag också ihåg at jag sett/läst/hört någonstans.

Sedan är jag med i en grupp på FB som är alldeles nystartad. Där ska man se kraften hos den enskilde, hitta resurser och sådant. Och det är ju bra, att hitta sina styrkor är kanon.
Men...när det drar iväg mot poesi och sådant då tappar ni mig och mitt intresse.
Nu var det någon som lade upp en mycket vacker bild på en regnbåge samt mycket vackert beskrev vad en sådan kan symbolisera.
När vederbörande avslutade med att fråga: vad tänker du på när du ser en regnbåge? så kunde jag ju inte skriva "hundspya" och "glittriga fisar"!

Ibland kan de vackra och djupa orden var som pärlor för svin när de ödslas på mig.

Uppdatering.
Nu blev jag ännu mera i skratt! Det här var det hundstackaren först åt och sedan spydde!



2 kommentarer:

  1. Nästa regnbåge kommer nog att få mig att skratta och tänka på just hundspya :)

    SvaraRadera