En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

söndag 30 juni 2013

Ju mera smärta desto mera förtroende får jag

Ligger i soffan med en tillbringare med ingefärsdricka på bordet och filten är uppdragen till hakan. Har varit på första behandlingen hos Petra som driver Ha det bra, ett ställe för friskvård och massage.
Hon började med att ge mig medicinsk laser följt av massage.
Laser gör inte ont men är tänkt att göra gott.
Massage gör ont.
Varje gång hon hittade de där speciella punkterna så pep jag lite. 
För att inte tala om de där gångerna hon hittade de där ställena jag inte visste att jag hade. Eller iaf så visste jag inte att jag hade ont där.

Varje gång hon hittade precis rätt på de där värsta ställena så pep jag lite. Tycker inte om att pipa, vill ju vara stark och tålig, lite härdad liksom. 
Men när det gör tokont och jag inte vill slå den som masserar och inte heller vill be dem: - SLUTA! då skrattar jag. 
Ligger som en förvirrad smärthög och ömsom piper; aj-aj-aj-aj och ömsom haha, oohhh, haha.
Och så ber jag om ursäkt: 
- Förlåt att jag piper men det gör så himla tokont och du ska veta att för varje gång du hittar rätt och det gör bängont så ökar mitt förtroende för dig.

Och som det känns nu så ökar förtroendet fortfarande....



Under tiden ligger jag nog kvar här största delen av kvällen och lyssnar på hur grabbarna föser bålgetingar.
För i det här huset räknas inte bålgetingarna till lovligt byte utan ska vänligt men bestämt fösas ut igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar