En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

torsdag 23 maj 2013

Vill du följa med och se vad jag gör?

När det händer saker i politiken som hugger efter sjuka och/eller arbetslösa måste jag snoka runt. Läsa torra tråkiga rapporter och utredningar. När en politiker hänvisar till ett resultat i en utredning används oftast bara den del som passar just den politikerns agenda och jag läser då samma rapport eller utredning för att kunna besvara. Jag tycker att det är inte så spännande men jag går igång lite på att hittat det där som kan slå hål på en argumentation.

Men när jag är upptagen med att läsa dessa siffror och analyser blir det bara det, inget nöjesbloggande, bara nyttobloggande.

Nu har jag skrivet en artikel på nyttobloggen och ska kasta mig över en ovanligt dum ledarartikel i en av våra tidningar och se om jag kan bli publicerad där med ett svar.

Så vi får se när jag gjort det klart om jag inte kan få kraft att nöjesblogga lite.
Här har jag skrivet om att det faktiskt är omöjligt för psykiskt sjuka att ställa sig i transplantationskö för ett nytt psyke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar