En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

lördag 20 april 2013

Det finns hopp för mänskligheten!

Får upp en massa reklam och rekommenderade sidor på FB.
Den ena värre än den andra. Jag brukar inte bry mig särskilt utan scrollar bara vidare. Jag blir ofta rekommenderad en sida som heter 
"Platt mage dieten". Varför vill jag inte veta, sa hon, och tog ytterligare en tugga på chokladbiskvin.
Nåväl, jag brukar inte bry mig.
Men idag blev jag på ren svenska förbannad. Med varje rekommendation följer en bild. Idag var det denna:



En av världens mest kända anorektiker med fejkbröst och läppar.
Med ansiktet fullt av botox.
Med fingrarna beredda över tangentbordet för att kasta ur mig en massa om vad jag anser om deras sida och sätt att sprida sig klickade jag mig för första gången in på deras sida.
Men där fanns redan folk som skrivit precis det jag tycker.
Så jag fortsätter lugnt och ostört att mumsa på min biskvi och låter andra ta striden den här gången.
Som sagt, det finns hopp för mänskligheten.

4 kommentarer:

  1. Riktigt läskig är hon! Men alla dessa sidor..... suck och stön!

    SvaraRadera
  2. Jag har också ofta de där sidorna på fb.
    Skiter väl jag i... ;)

    SvaraRadera
  3. Helt sanslöst och skrämmande att bilden navänds överhuvudtaget, och det i ett uppmanande syfte!!!

    SvaraRadera
  4. Också sett också reagerat, men inte klickat mig in på deras sida. Skönt att veta att folk har protesterat! Läste någonstans nyligen att modellagenturer "scoutar" modeller i närheten av ätstörningsmottagningar!

    SvaraRadera