En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

tisdag 14 december 2010

En annan sorts gosse


 



Lucia har passerat ganska obemärkligt, lite trist för jag brukar dra på rätt bra med jultraditionerna.
Nu när man inte klarar det själv kan man ju inte begära det av någon annan och det känns faktiskt rätt bra att ha "lagt ner" stöket och bara hålla en nivå som passar.
Men nästa år!! Då ska det tas igen.

Jag har iaf haft en eventuell stjärngosse här, eller vad man ska kalla det.
Far kom hit en sväng och hälsade på, vi diskuterade självmordsbombaren, politik och hur man könsbestämmer rådjur så här års.

- Det är lucia idag, sa far.
- Ja, svarde jag, har du sett något lussetåg?
Ja, det hade han sett på TV:n i morse, han och sambon hade ätit frukost framför TV:n. Det är STORT, frukost bör intagas vid köksbordet, så det var nog högtidligt!

- Du då,frågade han, har du fått se någon stjärngosse idag?
- Näe.
- Om du har en sådan där lila, liten systemkasse så kan jag sätta den på huvudet. Om man gör det på rätt sätt så att den fylls med luft så står den rakt upp, sa han och sneglade mot lådan där jag har tomma kassar. Jag sjunger inte för dej men jag kan gå fram o tillbaka...........

Under en sekund funderade jag på att anta erbjudandet och ta en bild som jag kunde lägga ut här.

Men man ska hedra sin moder och fader så att.....(kommer inte ihåg varför men jag vet att man ska det iaf)


4 kommentarer:

  1. Hahahahahaha du gav mig dagens första garv kvinna hahahaha ååååh vad jag skulle velat se...hahahahahaha en syn för gudarna hahahahaha...kan inte sluta skratta....

    Blundar...känner...jo, jag känner din kram...varm och innerlig....tack..sänder den åter till dig med min värme.

    Önskar dig en bra dag Lippe/caja

    SvaraRadera
  2. Lucia gick mig helt förbi igår...och det är med sorg faktiskt...tre nästan vuxna barn har vi och ganska jämnåriga så Lucia för cirka 10 år sedan då var det "kaos"...ett underbart "kaos" många gånger!
    Kul det här med att du skriver (tyvärr) om din arbetsplats i din personliga presentation, sådant gillar jag......min arbetssituation är en salig blandning...jobbar dels åt en bygg firma, med trädgård och mark och grundjobb sedan är jag inom vården vissa kvällar och helger...sådant ger en perspektiv på tillvaron.....jag jobbar privat inom vården och för mig är det perfekt på alla sett! Politiken i det hela lämnar jag därhän i detta fall!
    Fin och trevlig blogg du har, du får skylla dig själv, nu "knökar" jag in mig som följare hos dig!
    Fast du slipper vara med i utlottningen....4 härligt glana brudar har redan mailat! (ler)
    Men som sagt...klokt att tänka på barnen!
    Ha en fortsatt fin vecka!
    Kram ifrån Oumberlige Peter!
    PS: Orkar du så får du gärna skriva en rad på min andra blogg...en om sjukvård och smärta...har du sett den?
    www.jernsaxen.blogspot.com Har du fått nog av den varan i verkliga livet så skit i att skriva där, jag förstår helt och fullt varför den inte blivit så stor!

    SvaraRadera